Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Да си добър маркетолог означава да си изобретателен
Кое отличава българските потребители от тези в чужбина? Какви ще бъдат тенденциите в маркетинга в България в следващите 6, до 12 месеца?
На тези и други въпроси отговарят част от доказаните маркетолози в България - носителите на награда BAA Award за 2015 г. на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят мнения и впечетления от опит. Участник в днешното, финално интервю от поредицата, е Стефана Лазарова от "Белла България".
***
- Г-жо Лазарова, как работи хуморът в българските маркетингови кампании?
- Хуморът винаги е бил рекламно средство от голямо значение за въздействие върху аудиторията. Способността му да привлича вниманието и да улеснява комуникацията между хората го прави наистина ценен инструмент в маркетинга. Да запазиш чувството си за хумор в днешно време не е никак лесно, дори имаме поговорка, която гласи: "Българинът е оцелял, защото се е смял."
- Кое е хубавото на това да развиваш българска марка?
- Да изградиш една марка е дълъг и сложен процес навсякъде по света. Не по-малко предизвикателство е и адекватното управление след това. Развивайки българска марка, в много по-голяма степен имаш възможност да участваш в целия процес от създаване на бранд, дефиниране на потребителските нужди, раждането на идеята за новия продукт до лансирането му. Конкуренцията е голяма и те принуждава, в добрия смисъл на думата, да бъдеш по-изобретателен. Така че, да, вълнуващо е да развиваш българска марка.
- С какво се отличава сега българският потребител? Какви са общите неща между него и останалите нации, кое е специфичното при нас?
- Може би, една от най- съществените разлики между българския потребител и потребителите в чужбина, е нагласата на българина към настоящето и до известна степен чувството за несигурност в бъдещето. Независимо от икономическата конюнктура, по-голяма част от българските потребители не са склонни да експериментират с разлчини стоки от тези, които купуват по принцип. От друга страна, стават все по-информирани, респективно нарастват и изискванията им към качеството на продуктите и услугите. Това определя и желанието на хората да изберат качествени продукти, независимо от финансовите си ограничения.
- Какви тенденции очаквате да са водещи в маркетинга в следващите 6, до 12 месеца?
- Лицето на маркетинга ще се променя. През следващта година той все повече ще трябва да се насторойва и да реагира на промените в технолгиите и нагласите. В световен мащаб, както и у нас, обществото става все по-технологизирано. През 2016 година се очаква потребителите на смартфони да се увеличат глобално с близо 2 милиарда, което е още една възмножност за брандовете да бъдат все по-свързани със своите настоящи и бъдещи клиенти. Това е много добра възможност. Маркетолозите определено ще трябва да отворят очите си за по-различни комуникационни канали.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.