Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Не, наистина, това дразни!
Има някои особености на прессъобщенията, които ме дразнят.
Не се заблуждавайте. Аз не мразя прессъобщенията, въобще. Вярвам, че те са инструмент - много полезен на пиар специалистите. И все пак искам да споделя някои неща за тях, които не харесвам. Може би така бих бил полезен на някои професионалисти. Например следното:
- Не харесвам как някои прессъобщения представят професията. Те са изпълнени с грешки или съдържат прекомерна доза суперлативи. Или пък новината, която разпространяват, е абсурдна. При все това, мнозина които не знаят много за работата на пиара, си мислят, че основната му задача е да пише, редактира и разпространява такива съобщения.
- Представата, че прессъобщението може да се разпространява от само себе си. Има схващане, че всичко, което трябва да направи един пиар или маркетингов специалист, е да напише информация и да я прави. И тя ще продължи самостоятелен живот. Каква заблуда, колеги! В реалността нещата далеч не са толкова прости.
- Твърденията за смъртта на прессъобщението, изказвани от комуникационни експерти. “Хората на новите медии” често прокламират тази смърт. При това го правят от доста време. Действителността обаче продължава да ги опровергава - всеки ден се изпращат безброй нови и нови пиар съобщения по цял свят.
- Примирението с агресивните нападки на четвъртата власт. Журналистите и в частност тези, които ходят на пресконференции, често критикуват пиар специалистите от позицията на публикуваща инстанция. Обясняват колко много се дразнят от подготвените папки с информация и че те обикновено са написани много лошо. Но също толкова често, когато попаднат на интересна, история питат: “А дали имате прессъобщение с информация, подготвено по темата?”
- Ангажирането на големи групи от хора да участват в подготвянето на едно прессъобщение. В повечето компании като настъпи моментът да се изпрати прессъобщение често се събира група по-голяма от тази, която е написала Декларацията за независимостта на САЩ. Хората от различни отдели с разностранни компетенции идват да дадат своя принос. Ако сте пиар специалист, този процес може да е изключително “забавен”.
- Клишетата. Прочел съм достатъчно цитати на изпълнителни директори, за да съм сигурен, че всеки, който заема тази топ длъжност, изпитва определен тип емоции. Той е или “развълнуван”, или “има честта” да каже нещо, или е “радостен” да съобщи някоя новина. Понякога е “дълбоко загрижен”, “натъжен” и т.н. от всичко негативно. И си задавам въпроса изпълнителните директори всъщност способни ли са на друг тип емоции? Според прессъобщенията, не.
- Езикът. Само в тази епистоларна форма в днешно време може да срещнете изрази от рода на: “пазарен лидер”, “променящ играта”, “новатор” и “притежаващ основни компетенции” в едно и също изречение.
Има ли нещо, което ви притеснява в прессъобщенията? Ако да, моля, добавете коментар.
Джаксън Уитман, PR и маркетинг специалист, в сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Основните принципи за създаване на видеореклами (Инфографика)
Маркетинг |
Обновена 01:11ч., 14.01.2025
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 14.01.2025
Защо се примиряваме с посредствени лидери?
Лидерство |
Обновена 00:15ч., 14.01.2025
На днешната дата, 14 януари. Рождениците днес
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 14.01.2025
Прогноза: Цените на лития ще се стабилизират през 2025 г. заради затварянето на мини
Икономика |
Обновена 20:00ч., 13.01.2025
Правилото на шахматиста
Техники за успех | Advertorial |
Обновена 00:12ч., 23.02.2022
Защо се примиряваме с посредствени лидери?
Лидерство |
Обновена 00:15ч., 14.01.2025
На днешната дата, 14 януари. Рождениците днес
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 14.01.2025
Прогноза: Цените на лития ще се стабилизират през 2025 г. заради затварянето на мини
Икономика |
Обновена 20:00ч., 13.01.2025
Христо Стоичков в реклама на новия Volkswagen Golf GTI (видео)
Реклама |
Обновена 12:45ч., 18.08.2014
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 14.01.2025
Потреблението у нас се пробуди през март
България | Advertorial |
Обновена 11:32ч., 08.05.2012
Основните принципи за създаване на видеореклами (Инфографика)
Маркетинг |
Обновена 01:11ч., 14.01.2025
Коментари
Няма въведени кометари.