20 най-големи рекламни провали на 2012

20 най-големи рекламни провали на 2012

Понякога марките отиват твърде далече в желанието си да създадат запомняща се реклама. Специализираният сайт AdWeek представи 20-те най-големи провала в рекламните стратегии на марките за годината.

20. Harvey Nichols


„Опитайте се да сдържите вълнението си”, съветват тези реклами на британския моден бранд „Харви Никълс”. На снимките моделите... се напишкват. Доста хора се почувстваха обидени от изображенията, но компанията заяви, че просто „визуализира една популярна фраза”.

19. Amazon


През април компанията отнесе доста критики за билборд, поместен във Вашингтон. На него се вижда първата страница на книгата „Сойка-присмехулка” – последната от трилогията „Игрите на глада” на писателката Сюзан Колинс. Проблемът? Страницата издава важни подробности от предишните две книги и проваля четенето на потенциалните им купувачи.

18. IKEA


Производителят на мебели бе критикуван през септември, когато IKEA Saudi Arabia реши да използва фотошоп, за да изтрие всички жени от каталога си. По-късно компанията се извини с думите „Трябваше да реагираме и навреме да разберем, че изключването на жените от арабската версия на каталога е в конфликт с ценностите на IKEA Group.”

17. Huggies


Производителите на бебешки пелени бързо промениха мартенската си кампания „Тест за бащи”, след като критици посочиха, че видеорекламата им показва татковците като сакати в ръцете, некомпетентни родители и предполага, че детето може и да не оцелее, ако майката я няма. Ревизираната реклама представя бащите като любящи и незастрашаващи отрочетата си.

16. Oreo


Компанията стана жертва на най-голямата антикампания в Twitter през годината, след като кинокомпанията AMC Theaters разкритикува марката, че пита феновете си дали внасят тайно бисквитки в киносалоните.

15. Bic


През август дойде ред на Bic да отнесе голямата порция негативизъм от потребителите на Amazon. Авторите на мнения се присмяха на слогана „химикалки, създадени да пасват удобно в женската ръка” и нарекоха продуктите „химикалки с грозен дизайн, които се предлагат в розово и лилаво”. Един потребител пише следното: „Опитах ги случайно и трябва да кажа, че не бях впечатлен. Прещракват се твърде трудно, а пластмасовият тампон вътре е прекалено тънък... При това, кой знае защо, боядисаха бельото ми в синьо. Наистина исках да ги харесам, но ще се върна към други модели.”

14. Burger King


Веригата за бързи закуски преживя истинска криза през юли, след като един от служителите й публикува в мрежата снимка, на която стои върху кутии със салата. Потребители на хумористичния сайт 4Chan веднага й сложиха надпис „Това е салатата, която ядете в Burger King”. Хората забелязаха таговете за локация на мястото, където е направена снимката, и откриха, че тя е направена в ресторант в Мейфийлд Хайтс, щата Охайо. Виновниците за шегата бяха уволнени.

13. Spy Sunglasses


Този билборд, на който пише „Щастливи сме да седим на лицето ви”, трябваше да остане пет седмици на мястото си в Енсинитас, Калифорния. Оплакванията обаче принудиха компанията да го свали едва след седем дни.

12. Nestlé


Първата официална снимка от Instagram на Nestlé бе публикувана през юли и се оказа голям гаф. На нея се вижда човек, облечен като плюшена мечка, която опасно наподобява Педобер, прочутото меме на мечка-педофил. „На снимката не е Педобер”, увериха от компанията. „Никога не сме чували за него. Когато ни посочиха евентуалната прилика обаче, ние веднага махнахме снимката.”

11. Peta


Рекламата на дружеството за защита на животните, предназначена за деня на Св. Валентин, показва, че мъжете, които приемат веганската диета, изведнъж се сдобиват с безкрайна сексуална енергия и оставят жените си изподрани и пребити. Противниците на домашното насилие веднага я намразиха, както и почти всички останали.

10. Hale and Hearty


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Веригата за топла супа изпрати през октомври странен имейл, в който обявява отварянето на нов ресторант. Вътре пише: „Като допълнителен бонус Мери – познавате кучката от 47-а улица – лично ще ви сервира така, както пожелаете. Затова елате в новия ни ресторант”, като думата „елате” е заменена с английския жаргон за „оргазъм”. ОТ веригата заявиха, че имейлът им е бил хакнат.

9. StubHub


Ето какво може да се случи заради един случаен туит. На 5 октомври служител на онлайн търговеца StubHub, който вероятно е мислел, че е логнат с личния си профил, пусна в акаунта на фирмата неприлично съобщение. В резултат на това марката трябваше многократно да се извинява.

8. HealthNet


През септември потребители хванаха компанията за здравеопазване, че слага фалшиви туитове на билбордовете си. Оказа се, че никой потребител не е пускал позитивни послания в Twitter профила на HealthNet.

7. Walmart


Фейсбук промоцията, обещаваща да срещне рап звездата Питбул с клиентите на най-харесвания магазин от веригата Walmart, бе хакната от шегаджии. Те промениха информацията на „Пратете Питбул в изгнание” и в крайна сметка го принудиха да посети забутаното градче Кодиак в щата Аляска. Певецът обаче прие съдбата си смело. „Казах ОК, чудесно, това звучи много добре”, разказа той във видеоклип. „Трябва да разберете, че бих отишъл навсякъде по света заради феновете си.”

6. Gap


На 30 октомври производителят на облекла Gap посъветва американците да се пазят по време на нашествието на урагана Санди и, докато чакат да отмине... да си напазаруват в магазините им. Последвалото възмущение накара фирмата да се извини в Twitter.

5. Popchips


Производителите на чипс наеха Ащън Къчър да участва в новата реклама на компанията. Тежкият кафеникав грим и индийският акцент обаче принудиха Popchips бързичко да изтеглят рекламата заради обвинения в расизъм.

4. Магазин „Хитлер”


Недейте да наричате магазина си „Хитлер”. Тези индийски търговци го направиха и бързо трябваше да сменят името, защото целият свят извика от възмущение.

3. KitchenAid


По време на президентския дебат на 3 октомври компанията KitchenAid публикува грозен и неграмотен коментар за Барак Обама в Twitter. В него се споменаваше бабата на президента, която почина малко преди встъпването му в длъжност. Съобщението гласи: „Дори бабата на Обама знаеше, че всичко ще тръгне на зле! Тя умря 3 дни преди той да стане президент.”

2. Belvedere


Производителите на водка бяха засипани с гневни коментари, след като публикуваха реклама, показваща изнасилване. Президентът на Belvedere Чарлс Гиб се извини и обеща щедро дарение на американската асоциация срещу сексуално насилие RAINN.

1. La Redoute


Френската модна марка La Redoute допусна най-странния рекламен гаф, като публикува на уебсайта и в каталога си снимка на четири весели деца, подскачащи по плажа. Проблемът? В морето край тях дебне необясним чисто гол мъж. Бягайте, деца, бягайте!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ