Чао, Alitalia: Италия има нов национален авиопревозвач

Чао, Alitalia: Италия има нов национален авиопревозвач

След по-малко от седмица ще бъде даден официален старт на най-новата авикомпания в света – ITA, съкратено от Italia Trasporto Aereo. Това ще е новият национален превозвач на Италия след закриването на фалиралата Alitalia на 14 октомври. Тя ще заработи още на следващия ден, предаде CNN.

За съществуването на ITA напоследък се води дебат – достатъчно отделена ли е от Alitalia. През септември в свое решение Европейската комисия постанови, че новата компания не е икономически наследник на фалиралия превозвач. Това даде зелена светлина за начало на дейността ѝ.

Кой притежава ITA?

Italia Trasporto Aereo е 100% собственост на Министерството на икономиката и финансите на Италия според документи, подадени в Министерството на транспорта на САЩ.

Докъде ще пътува новата компания?

ITA ще вземе по-голямата част от маршрутите на Alitalia.

В Италия: Бриндизи, Болоня, Бари, Венеция, Верона, Генуа, Катания, Ламеция Терме, Милано, Наполи, Палермо, Пескара, Реджо Калабрия, Рим, Торино и Триест.

На къси и средни разстояния: Алжир, Амстердам, Атина, Барселона, Брюксел, Дюселдорф, Женева, Кайро, Лондон, Мадрид, Малта, Мюнхен, Ница, Париж, Тел Авив, Тирана, Цюрих.

На дълги разстояния: Ню Йорк и Токио

През март 2022 г. предстои към този списък да бъдат добавени и Бостън, Буенос Айрес, Маями и Сао Пауло, както и Люксембург, Щутгарт и Флоренция. Още европейски дестинации са планирани за следващото лято.

ITA ще вземе ли самолетите на Alitalia?

Не за постоянно. Едно от решенията на новата компания е да има флот от самолети Airbus. Тя ще купи 28 нови летателни апарата и ще наеме други 45 при условия, по-добри от тези на Alitalia.

Първите нови самолети ще влязат в експлоатация в началото на 2022 г., като до 2025 г. 70% от флота ще е съставен от машини от ново поколение, които вредят по-малко на околната среда. До средата на десетилетието те трябва да станат 105.

Преди да полети на 15 октомври, ITA ще е придобила „определени активи“ от Alitalia, включително самолети. Това означава, че в началото вероятно ще ги използва.

Колко струва?

Анализ на CNN сочи, че билет за двупосочно пътуване от Милано до Лондон е на цена от 98 долара, с 22 долара повече от същия маршрут със самолет на British Airways. Ryanair на свой ред таксува с 22 долара.

COVID мерките на борда

ITA вече обяви, че всички от персонала трябва да са ваксинирани. Носенето на маски е задължително за пасажерите. В багажните отделения е забранено съхраняването на дрехи, а хората ще се качват на борда в малки групи. Бизнес класата е затворена, но тези, които имат право на достъп до нея, ще получат талон, който да използват в обектите за храна на летището.

От компанията посочват, че благодарение на HEPA филтрите въздухът в самолетите е стерилен и се обновява на всеки 3 минути.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ