Фейсбук изпревари очакванията за ръст на приходите на тримесечна база

Фейсбук изпревари очакванията за ръст на приходите на тримесечна база

Фейсбук изпревари очакванията за ръст на приходите на тримесечна база

Facebook отчете ръст от 18% на приходите си през първото тримесечие на годината, изпреварвайки очакванията на анализаторите с цели 2 процента. Продажбите на реклами, които представляват почти целите приходи на Фейсбук, са се увеличили със 17 на сто до 17,44 милиарда долара, информира Business Insider

Междувременно броят на потребителите и ангажираността им се покачиха, тъй като хората затворени по домовете си, често се обръщат към социалната мрежа, за да общуват с приятелите и със семейството си. Ежедневните и месечните активни потребители за основното приложение на Facebook са нараснали през годината до съответно 1,73 милиарда и 2,6 милиарда. Броят на хората, активни във всеки един от „семейството“ продукти на Facebook, който включва WhatsApp и Instagram, набъбна до изумителните 2,99 милиарда души на месец през първото тримесечие на годината. 

Основните финансови показатели за най-голямата социална мрежа през първото тримесечие показват още печалба на акция (EPS) - 1,71 долара, брой на ежедневно активните потребители (DAU) - 1,73 милиарда, брой на месечните активни потребители (MAU) - 2,6 милиарда и среден приход на потребител (ARPU) - 6,95 долара. 

След обявяването на тримесечния отчет, акциите на Facebook поскъпнаха с около 10% след приключването на официалната търговия. 

Facebook заяви, че ще задържи някои от своите планове за разходи през тази година заради коронавируса. Капиталовите разходи на Facebook през 2020 г. се очаква да варират от 14 милиарда до 16 милиарда долара, в сравнение с първоначалните очаквания от 17 милиарда до 19 милиарда долара. Компанията ще може да намали общите разходи чрез намаляване на пътните и бизнес разходи, разходите за сгради ще бъдат пренесени към следващата година, а разширяването на персонала ще се забави. 

Facebook съобщи, че в момента има признаци на стабилизация след първоначалния рязък спад на приходите от реклама през март заради COVID-19. Данните от началото на април изглеждат обещаващи, твърдят от компанията. Главният финансов директор Дейвид Уенер обаче остава предпазлив по отношение на прогнозите за второто тримесечие. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ