Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Банките в България свиха с 95% разходите за реклама и поддръжка на офиси
Банките в България са орязали значително разходите си за реклама и поддържка на сгради и офиси и по този начин успяват да генерират по-голяма чиста печалба в сравнение с първите 2 месеца на 2020 г. Това показват последните отчетни данни на БНБ.
Към края на февруари банковата система у нас е генерирала сумарна чиста печалба от 169 млн. лв., което е с 9% повече в сравнение със същия период на 2020 г.
Най-голямата разлика спрямо резултатът им през първите два месеца на 2020 г. идва от понижени „други оперативни разходи“. През първите 2 месеца на 2020 г. те са възлизали на 121 млн. лв., докато през 2021 г. този разход е вече само 5,9 млн. лв. Това представлява спад от цели 95% на годишна база.
Най-често в графата „други оперативни разходи“ влизат средства за реклама, маркетинг, заплащане на лицензи и правни услуги, комунални услуги и поддръжка на сгради и офиси.
Това намаление е най-голямо за топ 5 най-големите банки у нас – това са Уникредит Булбанк, Банка ДСК, ОББ, Пощенска банка и Първа инвестиционна банка. През първите 2 месеца на 2020 г. те са изхарчили за други оперативни разходи 111,6 млн. лв. – а през същия период на 2021 г. – едва 1,6 млн. лв. – тоест с 98,5% по-малко по това перо.
Другите основни приходи на банките не търпят голяма промяна. За януари и февруари 2021 г. нетните приходи от лихви на банките в България възлизат на 434 млн. лв., което е с 5% по-малко в сравнение с първите 2 месеца на 2020 г. Нетните приходи от такси и комисионни възлизат на 209 млн. лв., което е увеличение от 0,5% на годишна база.
Към края на февруари нивото на обезценките на банките у нас е 89 млн. лв., което е с 2,5% повече на годишна база.
За сравнение към края на 2020 г. банките отчетоха спад на печалбата от над 50% на годишна база – най-вече заради увеличените разходи за обезценки на фона на затрудненията на немалка част от бизнеса у нас да генерира приходи. През 2020 г. обезценките възлизаха на общо 876 млн. лв., което е близо двойно повече в сравнение с 2019 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.