Как се създава „следващото голямо нещо“?

Как се създава „следващото голямо нещо“?

Кое е общото между Apple, Google и Microsoft?

Очевидно е - те са технологични компании. Едва ли някой може да отрече другото сходство, че в последните години бяха успешни. Има много други сравнения, които можем да направим. Това, върху което бих искала да се фокусирам е, че всички те са сигурни, че са създали „следващото голямо нещо“ в техния бранш. В някои случаи дори подчертават, че са създали повече от едно „голямо нещо“.

Инвеститорите си мечатят да открият „следващото голямото нещо“ преди всички останали и да го предложат на пазара. Много от тях често са убедени, че са го открили. Успехът им обаче накрая се оказва не толкова голям, колкото са очаквали. Ключът за успеха на гениалните иновации е един: да успееш да доловиш разликата между „следващото голямо нещо“ и „следващото нещо“.

Избрах да спомена тези три компании не защото са технологични, а защото постоянно присъстват в новините. По-голямата част от хората на планетата следят новите им продукти и разпознават марката им. Всяка от тях, няма спор, успява да постигне колосален успех, доминирайки пазара в известен период със своя силна, уникална услуга или продукт.

Успехът им има няколко основни елемента: и трите компании наистина са разполагали с идеята за „следващото голямо нещо“, но освен това са имали и нещо друго много важно. Те са разполагали с втория необходим компонент на успеха – големият пазар. Често, за жалост на много от добрите продукти в различните видове бизнес, той е определящ, за да се появи хитово предложение на световно ниво.

Щеше ли Microsoft да бъде една от най-големите технологични компании в света, ако един персонален компютър се продаваше например за 10 хил. долара? И ако материалите, използвани в производството му бяха твърде скъпи, за да бъде постигната по-ниска цена? Аналогия може да се направи и с другите две компании. Щеше ли Google да бъде една от най-разпознаваемите марки, ако достъпът до търсачката се заплащаше по 150 долара на месец? Щяхме ли да използваме iPod-и, ако изтеглянето на една песен струваше 10 долара например?

Мисълта ми е, че „следващото голямо нещо“ може да се появи само на подходящия пазар. Независимо дали става дума за технологии, фармацевтика или мода. То трябва да е продукт или услуга, които би пожелала по-голямата част от човечеството. И които са ориентирани към младите хора. Освен това възникването му зависи от скоростта, с която компанията ще го разработи и достави. Както и, естествено, от цената, която ще обяви, а и от възможностите на хората да я платят. Google, Apple и Microsoft са намерили начин да отговорят на всички тези критерии с продуктите, които създават.

Лаура Лейк в MarketingAbout, TheBalance.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ