Грешките, които може би правите в социалните мрежи

Грешките, които може би правите в социалните мрежи

Ако има нещо, което съм научил от най-ранните дни на социалните мрежи - 90-те години, до първите години след 2000 г., когато имаше AOL и MySpace, а после последва възходът на Facebook, то това е принципът, че хората контролират медията. Марките само се качват на вълната, докато се роди следващия нов канал. 

Успешните компании разбират, че с изграждането на онлайн общности от техни защитници могат да поддържат своята важност. И тя може да бъде такава, че те самите да еволюират, заедно с развитието на публиките им и на самите платформи. 

Но социалните мрежи може и да бъдат пълна загуба на време. Това се случва, ако бизнесът не позиционира маркетинговите си усилия правилно около тенденциите в индустрията. 

Тук следват 5 причини за спад на ангажираността с марките към 2017 г. Това са грешки, допускани от маркетинга в социалните мрежи. Придружени са и от препоръки какво да предприемете по въпроса, ако разпознавате себе си в някои от тях. 

1. Разсейване на усилията. Развиване на присъствие в много социални мрежи, без да има целенасочена и най-активна стратегия за една конкретна социална мрежа.

Днес хората имат повече на брой от всякога възможности да се свързват с приятели, любими марки, знаменитости, автори. Почти навсякъде, където погледнем, може да открием някой бранд или създател на творчество, който да спечели вниманието ни, или пък някой, който да се опитва да ни продава нещо. Това прави почти невъзможно за хората да бъдат налични във всяка платформа. Ето защо стратегията на бранда в социалните мрежи трябва да бъде концентрирана върху една платформа, в която целевата му аудитория прекарва най-много от своето време. По-неуспешни са оптите за едновременни усилия в морето от шум на различните канали. 

2. Обхватът на публикациите в социалните мрежи, или т.нар. organic reach, е мъртъв. Знаем, че каналите като Facebook, Twitter, а отскоро и Snapchat, са публично търгувани компании, които правят пари от продажбата на дигитална реклама. По това те в известна степен са същите като печатните медии. От известно време 1% от феновете на страниците във Facebook и последователите на страниците в Twitter виждат съдържанието на марките. Ако не искате да поемате по пътя да ставате рекламодател в тези мрежи, финансирайки видимостта на публикациите си в тях, дръжте стратегия, центрирана върху директната ангажираност с някого, който говори за бранда ви или негов конкурент. 

3. Социалните мрежи не са телевизия. Има причина хората, и особено поколенията Y и Z, да гледат по-малко телевизия и да прекарват все повече време в социалните мрежи. Тя е, че мнозина се опитват да избягат от задължителното излагане на реклама, както и от опитите да им се продава, като същевременно имат възможност да си пишат с приятели. Ето защо рекламодателите не трябва да продължават да се отнасят към социалните мрежи като към телевизия, или като към още едно място, където си пуснат задължителните за гледане преди началото на видеото pre-roll реклами. Или да си покажат професионално изработеното съдържание, като по телевизията. Вместо това, в мрежите трябва да се прилага друг подход, със залагане на хора с влияние, произхождащи от големи "племена" и общности в платформите. 

4. Clickbait и спонсорираните реклами (Sponsored Ads). Ключовата дума в социалните мрежи е "социално". И все пак, през 2017 г. много марки и бизнеси продължават да се отнасят към тях като към още едно място да си прокарват линкове към най-различни техни неща, от е-книги, през сайтове за електронна търговия, до страници за показване след интернет търсене на определени думи. Въпреки че повечето пъти в маркетинговата литература четем, че "съдържанието е цар", то не е, а в действителност онлайн общността е цар, защото хората се свързват с други хора. Не с марки. А дори да се свързват с марки, те желаят да чувстват, че зад тях стоят хора. Без да имате онлайн общност, ще постигнете в социалните мрежи само едни изпразнени от смисъл числа. 

5. KPI и метрики. През 2012 г. повечето маркетолози в социалните мрежи се хвалеха как са развили присъствието на компании във Facebook страници и как са придобили последователи в Twitter. Но дните на хвалене с метрики на суетата отдавна са в миналото. Днес главните маркетингови директори не търсят незабавни количествени резултати, като брой кликове в уебсайтове, нов потребителски растеж и продажби в резултат от усилията на маркетинга в социалните мрежи. Те знаят, че е нужно изграждане на общности и че задвижването на възвръщаемост на инвестицията (ROI) не се случва за една нощ. 

По мнение на Карлос Джил в сайта Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък