Топ мениджърите на България 2020: Иво Куманов, изпълнителен директор на „НИК Смарт Машийнс“ АД
Финалистите в най-престижния конкурс за бизнес лидери „Мениджър на годината“ са изправени не само пред трудностите на Covid-19 кризата. Тази година те приеха и предизвикателството на екипа на списание "Мениджър" да превърне гала церемонията по връчването на наградата във филм, включващ продължителни и изморителни снимки на трудни терени, при непредсказуеми метеорологични условия.
Паралелно със снимачния процес, на страниците на списанието десетте финалисти отговориха на важни въпроси за бизнеса и лидерството, подготвени от победителя в конкурса „Мениджър на годината 2019“ Светла Несторова, главен изпълнителен директор и председател на УС на ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп".
"Мениджър Нюз" стартира поредица, в която публикува разговорите с всеки един от Топ мениджърите на България за 2020 г., а на 29 ноември в ефира на bTV ще разберете кой от най-успешните български спортисти се изправи със своите два метра въпроси пред финалистите и колко далеч и високо успяха да стигнат те с него. Зрителите ще видят и церемонията по връчването на статуетката от президента Румен Радев. Тази година тя бе спечелена от Милена Драгийска, изпълнителен директор на „Lidl България“.
Представяме ви: Иво Куманов, изпълнителен директор на „НИК Смарт Машийнс“ АД
Привличането на таланти определя скоростта, с която се развиваме
- Какво научихте от Covid-19 и как ви промени?
- Последните няколко месеца ни научиха как силната воля ни помага да се справим с различните предизвикателства, прескачайки предразсъдъци и догми, и как без значение от пречките винаги ще намерим начин.
- Какви са сценариите за бъдещето на вашия сектор и как ще се опитате да му повлияете?
- Земеделието е един от най-важните и стратегически сектори и никога няма да загуби своето значение, но това ще бъде в унисон с неговата дигитална трансформация. Във времето ще виждаме все повече автономни машини, сензори и аналитична информация за сметка на субективни решения и „майсторлък“. НИК има значителна роля в този процес в тази част на Европа.
- На какви ценности се опирате като мениджър?
- Ценностите на компанията ни са доверие, иновативност и любознателност. Това са и ценностите, в които аз самият силно вярвам.
- Как можем да предизвикаме промяна към добро в средата, в която живеем и работим?
- Пример. Пример. Пример.
- Какво за вас са отлични резултати и как мотивирате екипа си за такива?
- За нас отличи резултати се постигат само когато поставените цели са достигнати, но по морален и отговорен начин. Винаги сме се старали да развиваме както самите нас и нашия бизнес подход, така и нашите клиенти. Разбира се, това невинаги е лесно и понякога означава да променим стари практики в земеделието, но в крайна сметка това силно мотивира екипа на НИК.
- Кой е най-дефицитният ресурс за вас?
- Талантите в компанията, но не защото нямаме такива, а защото те никога не са излишни и до голяма степен тяхното количество определя скоростта, с която се развиваме. Вярвам, че този дефицит намалява, тъй като немалко млади и способни хора виждат възможности за кариера в сектор „Земеделие“, любопитни за това как можем да произвеждаме храна по-ефективно и по-чисто.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.