Топ мениджърите на България 2020: Мариела Маджарова, изпълнителен директор на „Телетек Електроникс“ ЕАД
Финалистите в най-престижния конкурс за бизнес лидери „Мениджър на годината“ са изправени не само пред трудностите на Covid-19 кризата. Тази година те приеха и предизвикателството на екипа на списание "Мениджър" да превърне гала церемонията по връчването на наградата във филм, включващ продължителни и изморителни снимки на трудни терени, при непредсказуеми метеорологични условия.
Паралелно със снимачния процес, на страниците на списанието десетте финалисти отговориха на важни въпроси за бизнеса и лидерството, подготвени от победителя в конкурса „Мениджър на годината 2019“ Светла Несторова, главен изпълнителен директор и председател на УС на ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп".
"Мениджър Нюз" стартира поредица, в която публикува разговорите с всеки един от Топ мениджърите на България за 2020 г., а на 29 ноември в ефира на bTV ще разберете кой от най-успешните български спортисти се изправи със своите два метра въпроси пред финалистите и колко далеч и високо успяха да стигнат те с него. Зрителите ще видят и церемонията по връчването на статуетката от президента Румен Радев. Тази година тя бе спечелена от Милена Драгийска, изпълнителен директор на „Lidl България“.
Днес ви представяме:
Мариела Маджарова, изпълнителен директор на „Телетек Електроникс“ ЕАД
Когато се чувства видим, всеки дава най-доброто от себе си
- Какво научихте от Covid-19 и как ви промени?
- Кризата ми помогна да се „огледам“ по нов начин – нещо, което би ми било трудно да направя при обикновени обстоятелства. Накара ни да намерим нови подходи към пазари и клиенти и различни начини на комуникация. Показа ни, че „гъвкавостта“ е от първостепенна необходимост за оцеляването на бизнеса. Научи ни на повече човещина. Разбира се, професионалният стрес беше доста сериозен. Във фирмата има производство, което не може да мине в режим „работа от вкъщи“. Въпреки че имаме развойни инженери, търговци, продуктови мениджъри, които теоретично могат да работят в този режим, ние никога не го бяхме правили. Оказа се, че го можем – за 3 дни успяхме да организираме работата на около 80 души от дома. Също така за подобно време успяхме да организираме и безопасни условия за работа за колегите, които трябваше да останат във фирмата. Успяхме бързо да се дигитализираме. Разбрах, че хората имат нужда от обикновено човешко внимание каквато и да е ситуацията около тях. Когато се чувства видим, всеки дава най-доброто от себе си. Разбрах, че и тези, които на пръв поглед не обичат да общуват, имат дълбоко вкоренена нужда да го правят.
- Какви са сценариите за бъдещето на вашия сектор и как ще се опитате да му повлияете?
- Бизнесът на алармените и пожароизвестителните системи има значимо бъдеще – няма да спрем да пазим живота и имуществото си. Бързо навлизащите технологии на IoT ни изправят пред нови предизвикателства, очаквания и динамика. Скоростта на промяна на начина на живот, възприятията и нуждите увеличават необходимостта от нови подходи във всички сфери на бизнеса. И който не улови момента, няма шансове да се нареди между победилите. Нашите конкуренти са световни компании със стогодишни истории и резултати в милиарди. Голямо предизвикателство е да се изправиш срещу тях и да спечелиш. Вярвам, че имаме ресурсите, желанието и хъса да го направим. Имаме технологични попадения, които не останаха незабелязани. Гордеем се с това.
- На какви ценности се опирате като мениджър?
- Преди всичко вярвам, че всеки човек има дарби, които трябва да бъдат разкрити. Вярвам в безусловното зачитане на приноса на всеки един от екипа.
Да слуша и да чува са умения, без които мениджърът няма как да сверява компаса си.
Вярвам, че без честност не могат да бъдат постигнати истински и стабилни резултати. Това важи за откритите отношения и към служители, и към клиенти.
Компромисът като път към намирането на решение е необходим всеки ден. Разбира се, не и компромис с качеството.
- Как можем да предизвикаме промяна към добро в средата, в която живеем и работим?
- Всички се чувстваме чудесно в зоната си на комфорт и излизането от нея е доста неприятно усещане. Малцина са тези, които предпочитат промените. Те трябва да се правят всеки ден и с малки стъпки – поне това е моето разбиране. Всички резки действия в посока промяна неизменно предизвикват автоматична и подсъзнателна съпротива. А това никога не води до добър резултат. Личният пример също е изключително важен – ако мениджърът не е готов за промяна, как би могъл да убеди други? В този смисъл непрестанното учене помага на мениджъра да покаже на колегите си, че всеки ден може да бъде промяна и тя да бъде за по-добро, за общата цел.
- Какво за вас са отлични резултати и как мотивирате екипа си за тях?
- Отлични резултати има, когато всички са удовлетворени – клиенти, служители, собственици на капитала. А мотивацията започва от личната мотивация на мениджъра. Важен е и личният контакт, излъчването на увереност, вярата в добрия резултат. Мениджърите не трябва да спират да отправят посланието, че сме заедно в една лодка и без приноса на всеки един няма как да стигнем брега или целта.
- Кой е най-дефицитният ресурс за вас и как се справяте с дефицита?
- Времето. Опитвам се да приоритизирам непрекъснато – да направя най-важното за деня, за часа. Да направя първо това, което ще позволи на колегите да продължат и да не бавят решенията. Да направя и най-важното за семейството си. Работя и върху нуждата си от лично време. За щастие имам успехи, макар и частични.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.