7 кратки книги, по-ценни от бизнес магистратурата
През последните няколко десетилетия стойността на магистратурата по бизнес администрация намаля, може би защото академичният свят не може да насмогне на бързото темпо, с което се променя светът на бизнеса.
Относително малък е броят на предприемачите с магистърска степен по тази специалност, но се обзалагам, че почти всички успешни лидери са прочели и истински ценят тези 7 кратки класики:
1. „Мислещият човек” от Джеймс Алън
На какво ни учи: Повечето хора са жертва на представата, че животът им е резултат от техните съдба, късмет и обстоятелства. Тази книга обяснява, че животът е такъв, какъвто си го направим, и че единственият начин да постигнем житейски успех, е като постигнем успех в мислите си. Това е основата на успешната бизнес кариера.
Най-добър цитат: „Човек започва да се превръща в личност, когато престане да хленчи и ругае, и започне да търси скритата правда, която управлява живота му. Когато адаптира съзнанието си към този регулиращ фактор, човек спира да вини другите за състоянието си и започва да мисли благородно; спира да рита срещу обстоятелствата и започва да ги използва, за да ускори прогреса си – като сили и възможности, скрити в самия него.”
2. „Богат татко, беден татко” от Робърт Кийосаки
На какво ни учи: В допълнение към фундаменталните финансови облаги (без които успехът е безсмислен), книгата обяснява защо изграждането и притежанието на собствен бизнес е най-надеждният начин за трупане на богатство. Тя разбива абсурдната представа, че платената работа носи финансова сигурност, и ни учи как да мислим като предприемачи.
Най-добър цитат: „Човечеството е разделено на богати и бедни, на собственици и експлоатирани. Да се абстрахираме от това фундаментално разделение и от враждата между бедни и богати значи да се абстрахираме от фактите.”
3. „Кой ми взе сиренцето?” от Спенсър Джонсън
На какво ни учи: Безброй книги са изписани за разрушителните иновации и за това, как всеки човек и всяка компания трябва да се адаптират към ускоряващата се промяна. Но няма четиво, което да обяснява ситуацията (и как да я променим) толкова кратко и ясно.
Най-добър цитат: „Онова, от което се боите, никога не е толкова лошо, колкото си го представяте. Страхът, на който позволявате да се трупа в съзнанието ви, е по-лош от реалността.”
4. „Елементите на стила” от Уилям Стрънк младши и Е. Б. Уайт
На какво ни учи: Сега, когато имейлите, текстовите съобщения и социалните мрежи стоят в основата на бизнес комуникацията, умението да пишем ясно никога не е било толкова важно. Когато прочетете тази книга, ще бъдете много по-добър автор от преди и от по-малко информираните си колеги.
Най-добър цитат: „Убедителното писане е сбито. Едно изречение не бива да съдържа излишни думи, а един параграф – излишни изречения. По същия начин, в рисуването не бива да има излишни линии, а в машините – излишни чаркове. Това не значи, че писателят трябва да формулира кратки изречения или да пропуска детайли и само да очертава темата, а че всяка дума трябва да казва нещо важно.”
5. „Едноминутният мениджър” от Кенет Бланчард и Спенсър Джонсън
На какво ни учи: Ако има по-добра и проста дефиниция на това, какво е да си добър мениджър, тя предстои да бъде намерена. Тази книга съдържа повече бизнес мъдрост (и приложения за нея), отколкото дузина библиотеки, пълни с академични проучвания.
Най-добър цитат: „Ако не можете да ми кажете какво бихте искали да се случваше, все още нямате проблем. Просто се оплаквате. Проблем съществува само когато има разлика между случващото се и онова, което искате да се случваше.”
6. „Как да лъжете чрез статистика” от Даръл Хъф
На какво ни учи: Определяща характеристика на всеки съвременен бизнес е желанието да измерваме. Метричните данни обаче са безполезни, ако не ги интерпретирате правилно и обективно. Тази книга ви помага да надникнете във всички трикове, които хората използват, за да манипулират истината и да създават погрешно впечатление.
Най-добър цитат: „Тайният език на статистиката, толкова привлекателен в нашата култура, ориентирана към фактите, бива използван, за да създава сензации, да надува, да обърква, да опростява. Статистическите методи и термини са необходими за оповестяването на данните за социалните и икономическите тенденции, условията за бизнес, анкетите и преброяванията на населението. Но без писатели, които да използват думите с честност и разбиране, и читатели, които да знаят какво е написано, резултатите са просто една семантична безсмислица.”
7. „Най-великият търговец на света” от Ог Мандино
На какво ни учи: Ако не можете да продадете идеите, продуктите или услугите си, никога няма да постигнете успех в света на бизнеса. Може да прочетете дузина книги и статии за продажбите, но всички те могат да бъдат сведени до простичката истина, разкрита в тази книга. Внимание! Тя няма да ви донесе просто бизнес успех. Тя ще направи и живота ви по-успешен.
Най-добър цитат: „Ще изживея този ден, все едно е последният ми. Този ден е всичко, което имам, а тези часове са моята вечност. Приветствам този изгрев с радостни викове, като затворник, който е бил помилван. Вдигам ръце с благодарност за безценния дар, който е всеки един ден. Сърцето ми ще бие с признателност, докато мисля за всички, които са приветствали вчерашния ден, но не са с нас в днешния. Аз наистина съм късметлия и днешните часове са един незаслужен бонус. Защо ми е било дадено да живея един ден повече от други, по-добри от мен, които вече са си заминали? Дали те са изпълнили целта си, а на мен това тепърва предстои? Е ли това още една възможност да се превърна в човека, когото знам, че мога да бъда?”
Източник: Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.