Мъск разпусна внезапно екипа за мрежата от зарядни станции за електромобили

Мъск разпусна внезапно екипа за мрежата от зарядни станции за електромобили

Мъск разпусна внезапно екипа за мрежата от зарядни станции за електромобили

Внезапно решение на Елон Мъск да уволни служителите от бизнес звеното на Tesla за зареждане на електрически превозни средства, смая автомобилните производители, които се подготвят да оборудват нови електрически превозни средства, за да могат клиентите да използват мрежата Tesla Supercharger, заявиха представители на индустрията и анализатори.

Засега General Motors, Ford и други автомобилни производители, които миналата година сключиха сделки за предоставяне на достъп на клиентите до мрежата, заявиха, че няма да променят плановете си, пише "Ройтерс".

Решението на Tesla да отвори мрежата си за конкурентни производители на електромобили беше приветствано от президента на САЩ Джо Байдън и отвори вратата за компанията да получи федерални субсидии, за да разшири обхвата на своята система North American Charging Standard (NACS).

Решението на Мъск да уволни ръководителя на дейността Ребека Тинучи и почти целия персонал, който управлява и поддържа системата, според двама бивши служители и множество публикации в LinkedIn, хвърли в несигурност представителите на автомобилните производители и доставчиците на Tesla.

Tesla не е отговорила на запитванията за коментар от страна на "Ройтерс". Самият Мъск заяви в социалната мрежа X, че компанията все още планира да разшири мрежата от суперзарядни устройства, „само че с по-бавни темпове за нови места и с по-голям фокус върху 100% ефективност и разширяване на съществуващите точки“. 

Андрес Пинтер, съизпълнителен директор на Bullet EV Charging Solutions, доставчик на мрежата, заяви: „Като изпълнители на мрежата Supercharger, екипът ми се събуди с рязък ритник тази сутрин“.

„Tesla вече получи средства по програмата NEVI на федералното правителство“, каза той, визирайки програмата „Национална инфраструктура за електрически превозни средства“, която предоставя финансиране на държавите за изграждане на мрежи за зареждане на електрически превозни средства. „Няма начин г-н Мъск да се откаже от това финансиране. Възможно е той да възстанови екипа за зарядни устройства за електромобили в по-голям, по-лош и по-Мъскинов модел“, смята Пинтер.

В отделни изявления GM и Ford заявиха, че не променят плановете си да оборудват своите електрически автомобили с конектори, които ще позволят на водачите на електрически автомобили с марките Chevrolet, Cadillac или Ford да зареждат на станциите на Tesla.

„Нямаме нищо ново за обявяване по отношение на нашите планове“, заявиха от GM. „Продължаваме да следим ситуацията по отношение на промените в екипа на Supercharger и потенциалните въздействия, като за момента нямаме допълнителни коментари или актуализации“, допълват от компанията.

Според някои ръководители и анализатори от бранша възможно е Мъск да е разпуснал сегашната бизнес структура на Supercharger, за да създаде по-икономичен и по-рентабилен екип, който да управлява операциите. В разговор с анализатори по-рано този месец Мъск даде да се разбере, че се е фокусирал върху възможностите в областта на изкуствения интелект, роботиката и автономните роботокси.

„При това съкращение нищо не е изключено" , заяви анализаторът на Wedbush Securities Дан Айвс. „Мъск се опитва да изпрати вътрешен сигнал, че заради трудностите, през които преминава Tesla, ще трябва да вземе трудни решения. ... Това показва, че има сериозен фокус върху разходите“, допълва той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ