Филип Морис Интернешънъл потвърди целта да се превърне в компания без тютюнев дим до 2025 г.

Филип Морис Интернешънъл потвърди целта да се превърне в компания без тютюнев дим до 2025 г.

Устойчивостта е сърцевината на бизнес стратегията на Филип Морис Интернешънъл, а в основата ѝ са няколко приоритета, които я водят към основната ѝ цел да се превърне в компания без тютюнев дим до 2025 година. Филип Морис Интернешънъл потвърждава този ангажимент и ускорява темпото на трансформация, за да го изпълни. Това показват бизнес резултатите за 2022 г. в четвъртия Интегриран годишен доклад на компанията, който беше представен на специално събитие  пред българските медии.  

Той отразява напредъка на компанията по пътя към бъдеще без дим, чрез насочване на ресурсите за разработване, научна обосновка и отговорна комерсиализация на бездимни алтернативи, които са с намалена вреда и са по-добър избор за всички пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат. Паралелно с това компанията инвестира все повече и в продукти за подобряване качеството на живот и в областта на здравеопазването, за да разшири дейността си в дългосрочен план в тази посока.

„ Първият ни най-важен приоритет е пълнолетните пушачи да откажат цигарите и да преминат изцяло на по-добри алтернативи. Вече имаме близо 25 млн. пълнолетни потребители в световен мащаб, които са преминали на нашите бездимни алтернативи, а целта ни е те да достигнат 40 млн. до 2025 г. Искаме промяната да се случи максимално бързо и затова се опитваме да привлечем всички заинтересовани страни“, отбеляза генералният мениджър на Филип Морис България Демиан Пинтос пред българските медии. В България вече около 10 % от пълнолетните пушачи или 230 000 потребители използват бездимните алтернативи на компанията, което се смята за наистина много добър резултат за 5-те години от пускането им на българския пазар, допълни той.

„Ще положим  усилия да ускорим този процес. Ще продължим да разширяваме портфолиото си с нови продукти по-бързо. Това е посоката и благодарение на науката става възможно. Но за да се случи промяната по-бързо, е необходимо да вървим в една посока заедно и с регулаторите, и с гражданското общество. В други държави има такова обединение и там промяната се случва“, допълни Пинтос и даде за пример  Япония, както и Великобритания, която този месец стартира първата в света програма за отказ от тютюнопушене чрез раздаване на безплатни електронни цигари.

Филип Морис Интернешънъл е първата тютюнева компания, която се е ангажирала да спре да произвежда и предлага цигари след определен период от време. И затова инвестира все повече в разширяването на своето портфолио от бездимни алтернативи, добави Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България. До края на тази година се очаква към вече лансираните продукти да бъде добавена още една нова подобрена версия на флагмана в бездимните алтернативи на компанията

„От близо 25 млн. потребители в световен мащаб, които използват нашите бездимни алтернативи, 18 млн. са спрели изцяло цигарите“, коментира и Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България.

Устойчивост по формулата ESG

Компанията бележи бърз напредък и в изпълнението на своите амбиции за устойчиво развитие и отговорно отношение към средата, в която оперира, свързани както с въздействието на нейните продукти (какво произвежда), така и с нейните бизнес операции (как произвежда).

От тази година 86 % от върнатите в централизираните пунктове за рециклиране IQOS устройства в света се рециклират, за да се намали и въздействието върху природата. 8.5% от общия обем на доставките е обхванат от програми за връщане на бездимни тютюневи изделия, изпълнявани на различните пазари. Устойчив тренд е и трансформирането на предприятия на компанията от производствени в рециклиращи бази

68% от общия обем на доставките са обхванати от инициативи за намаляване на замърсяването с цигарени фасове, осъществявани на различните пазари. У нас, а и на ниво глобален бизнес на компанията една от най-разпознаваемите инициативи в това отношение е кампанията #ПромениКартинката.

За социалното въздействие в новия Интегриран доклад говорят следните цифри:

  •  24.9 милиона е общият брой на пълнолетните потребители на бездимни алтернативи на ФМИ (при 21.7 млн. за 2021 г.)
  • 32.1%: от нетните приходи на компанията в световен мащаб се формират от продажбата на бездимни алтернативи (при 29.5% за 2021 г.)
  • 73 са пазарите, където се предлагат бездимни алтернативи на компанията (71 през 2021)
  • 10.7 млрд. долара общи инвестиции в бездимни алтернативи от 2008 г. насам (при 9.2 млрд. долара през 2021 г.)
  • 91% от общия обем на доставките на продукти на компанията в различните канали за търговия са обхванати от програми за превенция на достъпа на непълнолетни до продуктите 
  •  0.3 млрд. долара годишни нетни приходи от продукти за подобряване на качеството на живот и в областта на здравеопазването (2021: 0.1 млрд. долара)

Въздействието на бизнес операциите пък е в две направления:

Социално

  • 40.7% от ръководните позиции в глобалната компания за заети от жени, което надвишава поставената цел от 40% до 2022 г. (39.7% през 2021 г.)
  • 7 оценки на въздействието, свързани със спазването на човешките права, са проведени от 2018 г. насам във високорискови държави (5 през 2021 г.)

Екологично

  • 55% от изкупения тютюн не води до риск от нетно обезлесяване на защитени гори и преобразуване на природни екосистеми (при 37% през 2021 г.)
  •  За трета поредна година CDP дава оценка Три А на компанията за опазване на климата и горите, и осигуряване на вода.

На базата на цялата тази рамка за екологично, социално и управленско въздействие на компанията (ESG – environmental, social, governance) са изготвени осем стратегии в приоритетните области на въздействие. Те са доразвити с 11 цели,  които са залегнали в основата на Пътната карта до 2025 г., като измерването на отбелязания напредък се извършва по 19 ключови индикатори за изпълнение (KPI). Тези индикатори формират пък Индекса за устойчивост на ФМИ. Всеки от индикаторите е обвързан с един от два фактора: въздействие на продуктите (11 KPI) и въздействие на бизнес операциите (8 KPI).

С пълния Интегриран доклад на компанията за 2022 г. можете да се запознаете тук.

Материалът е публикуван с подкрепата на „Филип Морис България“

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ