Британският доайен в луксозните стоки Burberry се изправя на крака след поредица от реформи

Британският доайен в луксозните стоки Burberry се изправя на крака след поредица от реформи

Британската компания за луксозна мода и стоки Burberry отчете резултатите си за първото тримесечие на финансовата си 2025 година. Продажбите на компанията възлизат на 433 милиона британски лири, което е с 1% по-малко от година по-рано. Анализатори, запитани от Bloomberg, очакваха по-значителен спад в продажбите - с 3,7%. Инвеститорите приеха положителния отчт като знак, че преструктурирането в Burberry, която е в криза от няколко години, започва да дава плодове. Компанията завърши финансовата 2024 година със загуба и обяви планове за съкращаване на персонала си до 20%.

Най-продаваният регион на Burberry през последното тримесечие е бил Северна и Южна Америка, където продажбите са нараснали с 4%, докато анализаторите очакваха ръст от само 0,8%. Продажбите на Burberry в Китай са спаднали с 5%, докато в останалата част от Азиатско-тихоокеанския регион - с 4%. В региона Близък изток, Европа, Африка, продажбите са се увеличили с 1%.

След публикуването на тримесечните резултати, които бяха по-добри от очакваните, цената на акциите на Burberry скочи с 5,5%.  Миналата година Burberry смени своя изпълнителен директор. Новият ръководител Джошуа Шулман обяви промени в стратегията, които би трябвало да върнат компанията към растеж, както и „ребалансиране на асортимента“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ