Един подсъзнателен трик на рекламата

Един подсъзнателен трик на рекламата

Начинът, по който марката успява да те издигне в обществото и чрез нея да намериш одобрение... Етикетите с цени, които завършват на ...,90. Усмихнатите лица в печатните реклами и билбордовете. Мислим, че сме наясно с начините, по които рекламните кампании ни влияят и дори подсъзнателно ни подвеждат. Но не е така!

Създателите на реклама по света вече са майстори в приложната психология. Днес те използват трикове, за които не подозираме, разказва в материал американското списание Inc. Марки постоянно търсят нови и нови начини да привлекат вниманието ни онлайн, за да получат още кликвания, което става все по-трудно. И докато нови изследвания и идеи идват от психологията, неврологията и социалните науки, те ще научават още нови и нови начини да ни въздействат. Да ни убеждават да кликнем върху тяхното послание в мрежата. Да поискаме да купуваме. 

Ето един от тях: играта с огледалните ни неврони. 

Погледнете примера за реклама в илюстрацията към текста тук. Тази картинка с бягащи хора в калта беше лансирана във Facebook и популяризира услугата за интернет оптимизация AdEspresso. Какво почувствахте че правите в краткото време, след като я видяхте? Може би нищо, на съзнателно ниво, но на подсъзнателно се смята, че тя може да въздейства - чрез невроните, програмирани да реагират огледално в човешкия мозък. 

Илюстрацията активизира подсъзнанието и ни кара за много кратко да се почувстваме сякаш тичаме през поле от кал. Защо? Реагират клетките в мозъка, които се задействат докато човек прави нещо или докато гледа как някой друг върши същото нещо. Тези клетки са едни и същи и в двата случая.

Ако хвърляме топка или гледаме как някой хвърля топка, едни и същи неврони в мозъка ни се активизират. Те са в тази част от него, която е отговорна за 1.) планиране и 2.) двигателна дейност. 

Може да ви се струва странно, но е логично, ако се замислим за начина, по който хората разбират какво правят и учат нови умения. Когато задейства едни и същи части, докато гледаме нещо или докато го правим, мозъкът всъщност спестява енергия и пространство.

Как рекламата използва това? Като поставя хора в определени ситуации в своите изображения. Така тя може да накара публиката подсъзнателно да поиска да имитират действията на показаните лица. А оттам - и да пожелае да използва продукта от рекламата. 

Ето още един пример на такава онлайн реклама. Той е от Щатите и популяризира занимания по йога. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция
Четири месеца подред България е страната в ЕС с най-силен спад на промишленото производство