Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Една година от първото листване на сегмента EuroBridge на Българската фондова борса

Българска фондова борса отбелязва първата годишнина от създаването на сегмента EuroBridge и листването на Shelly Group – вторият „еднорог“ на българския пазар.
EuroBridge е създаден, за да предостави възможността за двойно листване на компании в България и Германия, по инициатива на Deutsche Börse и БФБ.
На 18 юли 2024 г. Shelly Group стана първата компания, която започна да се търгува едновременно в България и на германския пазар Xetra.
Само година по-късно Shelly Group се превърна във втория български „еднорог“, като пазарната ѝ капитализация надхвърли 1 милиард долара.
Компанията отчита ръст на консолидираните приходи с над 42% до 106.7 млн. евро, а нетната печалба нарасва с почти 37% до 23.1 млн. евро към края на 2024 г.
„Поздравяваме Shelly Group не само за това, че стана първата компания, листната на EuroBridge, но и постигна впечатляващ растеж само за една година. EuroBridge пазарът вече доказа, че може да бъде стратегически инструмент за достъп до капитал и международно признание на водещи български компании, които съчетават иновации, стабилност и глобални амбиции", коментира изпълнителният директор на Българската фондова борса доц. д-р Маню Моравенов.
Успехът на българското дружество се отразява и на силната международна експанзия, включително навлизането на нови пазари като Полша, Франция и Великобритания, както и разширяване на потребителската база.
„Листването на сегмента EuroBridge, комбинирано с търговията на Xetra, увеличи доверието на инвеститорите в компанията и подобри достъпа ни по-широк кръг чуждестранни инвеститори. Това съществено допринесе за достигането на статуса компания от типа „еднорог “, през юни тази година“, заяви Волфганг Кирш, изпълнителен директор на Shelly Group.
Съоснователят на компанията Димитър Димитров добави: „Най-важното нещо, което една компания трябва да направи, ако иска да бъде успешна на EuroBridge, е да показва устойчиви резултати, за да изгради доверие и да изпълнява обещанията си към настоящите и бъдещи инвеститори. Едва тогава може да се очаква реален интерес. Това, което помогна на Shelly Group да привлече първите си инвеститори още в началото, беше популярността в Германия още преди листването. Също така, голяма част от успеха на Shelly се дължи на качеството на нашите продукти и услуги, които са ключа към устойчивите финансови резултати, очаквани от инвеститорите.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.