Бизнес, който иска да лекува

Бизнес, който иска да лекува

Бизнес, който иска да лекува

  • Фармацевтичната компания ДАНСОН предложи на пазара 30 нови лекарствени продукта само за 5 години и работи по 23 нови.
  • Екипът разказва за пътя на успеха и иновациите в бизнеса

Стефан Божинов, управител и съосновател на ДАНСОН

Развиваме местната фармацевтична индустрия

Фармацевтичната холдингова компания ДАНСОН е основана през 2015 г. В нея има няколко важни направления. Първото е производството на лекарствени продукти. Водещата дейност на заводите, част от ДАНСОН, е в Радомир – „Ветпром“, и във Виетнам – „Данафа Фармасютикъл“. Основната ни концепция е свързана с развитие на собствено портфолио от продукти. Предоставяме и възможност за контрактно производство на наложени компании в сектора. Започнахме със 17 продукта, а в момента те вече са над 130.  Успехът се дължи на фокусираната работа на екипа при разработването на генерични лекарствени продукти в определени терапевтични групи. Новоизградената мощност в Радомир работи по концепцията One Stop Shop. Под един покрив на площ от 55 хил. кв. м се произвеждат 9 различни лекарствени дозови форми. Конкурентите ни не само в България, а и извън страната имат отделни локации за различните продукти.

Второто направление, върху което се фокусираме, е търговията. Разчитаме на собствени компании в България, Русия, Казахстан и Узбекистан. Имаме и търговски представителства в Грузия, Украйна, Молдова и Беларус, а отделно от това работим и с утвърдени партньори в Армения, Азербайджан, Таджикистан, Полша и др.

Третото направление – основополагащо за компанията, е изследване и развитие. То подпомага другите две основни дейности и дава възможност за реализиране на проекти с лицензионен характер. Целите ни са да изградим устойчиво и синергично портфолио от генерични продукти в добре подбран терапевтичен спектър. Искаме да развием местната фармацевтична индустрия с изграждането на силен екип и създаването на различни типове продукти, които не са произвеждани до този момент в България.

Станислав Стоев, изпълнителен директор на ВЕТПРОМ

Инвестираме в модерни съоръжения

„Ветпром“ е едно от най-старите фармацевтични предприятия в България с над 60-годишна история. След придобиването и реконструкцията заводът се специализира в производството на хуманни лекарствени продукти. Мощностите на завода са организирани така, че позволяват да се произвеждат стерилни, твърди, течни и полутвърди продукти в различни самостоятелни участъци, разположени под един покрив. Създадени са и отделни специализирани участъци, оборудвани с най-съвременни машини и апарати за производство на гелове, кремове и унгвенти, продукти, съдържащи кортикостероиди и активни вещества с биологичен произход. Производството на биологични продукти е уникално за България. В завода е внедрена и въведена в производство иновативна опаковка за полутвърди фармацевтични форми – флакон под налягане (BOV). Голяма част от продуктовата листа на завода се състои от нестерилни течни форми за вътрешна и външна употреба. Най-новата мощност на „Ветпром“ за производство на твърди лекарствени форми е изградена и пусната в експлоатация след преминаване на инспекция от Изпълнителната агенция по лекарствата само за година и половина.

Предлагаме на пазара над 40 млн. броя ампули, 750 млн. таблетки и капсули и над 35 млн. течни и полутвърди лекарствени форми. Във „Ветпром“ работят над 240 служители. Продължаваме да инвестираме в нови производствени съоръжения, технологии и квалификация на служителите.

Д-р Росен Бъчваров, управител на „ДАНСОН Трейдинг България“

Зад успеха ни стоят хората

Бизнесът в световен мащаб е изправен пред редица задълбочаващи се предизвикателства. Фармацевтичният сектор в България не е изключение. Това ни мотивира да се развиваме и да ставаме по-добри. От 2015 г. портфолиото ни порасна над 8 пъти. Освен генерични продукти в него присъстват собствени марки с уникален за страната състав. Имаме и лекарствени продукти в уникална дозова форма, които предоставят висока добавена стойност за пациента. Можем да се похвалим, че един от продуктите ни спечели приза „Продукт на годината 2022“ в категория „Продукти без лекарско предписание“ на Българския фармацевтичен съюз. Това е високо признание за качество и иновативност. Широкото портфолио, както и бързата и улеснена комуникация с останалите направления на ДАНСОН и ВЕТПРОМ ни дават допълнителна гъвкавост и възможността да се адаптираме към промените в пазара. Успяваме да реагираме навреме в случай на недостиг на определени медикаменти. Зад успеха на всяка компания стоят хората, затова постоянно инвестираме в развитието и разширяването на екипа ни.

Станислава Балабанова, директор „Продажби и бизнес развитие“, ДАНСОН

Стъпваме на 4 нови пазара

В компанията търсим нови бизнес възможности за разработването на нови продукти и навлизането на нови пазари. Свидетели сме как заради пандемията и конфликта между Русия и Украйна добре развитите вериги за доставки на активни съставки и на самите крайни продукти са прекъснати. Затова всяка страна трябва да разполага със собствена и добре развита фармацевтична индустрия и пазар. Това дава допълнителна сигурност и увереност в един деликатен сектор, какъвто е фармацевтичният. В момента сме съсредоточени в развитие на пазарите в Близкия изток, на Балканите, в Централна и Западна Европа.

Николай Новачев, ръководител отдел „Изследване и развитие“

Отделът ни е ключов

Преди повече от 5 години ДАНСОН създаде отдел „Изследване и развитие“, инвестирайки в строителство, обзавеждане и оборудване на модерни лаборатории. От ключово значение за нас е разработването на лекарствени продукти в широк спектър от форми, покриващ обхвата на производство на „Ветпром“ АД. Потвърждение за успешната инвестиция е фактът, че за 5 години компанията излезе на пазара с повече от 30 нови лекарствени продукта. В момента в различен етап от разработване са други 23, 17 от които са твърди дозирани форми (таблетки и капсули), 2 полутвърди (гелове) и 4 течни, 3 от които стерилни.

Димитър Милев, маркетинг мениджър

Изграждаме доверие към марката

За да върви добре работата на един маркетинг директор, той трябва да познава в детайли портфолиото на компанията. Ролята ми не е само да предам по убедителен начин информацията, но и да дам на потребителя стойност чрез съдържанието. Трудна задача на конкурентен пазар и съобразено с всички изисквания, забрани и регулации към рекламата на лекарствени продукти. Маркетинговите трикове невинаги действат във фармацевтичната сфера. А и целта на ДАНСОН не е да въвежда потребителя в заблуда. Търсим ефективна, креативна и стойностна връзка с крайния потребител. Искаме да има доверие към марката.

Дарин Пешев, директор „Регулаторна дейност“

Продуктите ни са съобразени с научните и етичните стандарти

Лекарствената регулация е съвкупност от активности, които държавата упражнява в различни сфери на фармацевтичния сектор. Отговорен съм за медицински дейности, лекарствена безопасност и регистрация. Директорът „Регулаторна дейност“ се грижи за комуникацията между компанията и контролните органи. Основната задача и цел е всеки наш продукт да съответства на най-съвременните регулаторни, научни и етични стандарти.

Таня Младенова, HR

Целта ни е създаване на положителен имидж

Професионалното развитие и доброто усещане на служителите за работното им място в компанията е един от приоритетите ни. Те стоят в основата на бързо развиващия се бизнес, който иска да постига високи финансови резултати. Моята роля е да следя какви са нуждите на служителите и паралелно с това да подкрепям бизнес стратегията на компанията. Фокусът ни е разпространяването на ценностите ни и изграждането на посланици на бизнеса. Чрез положителния си пример те привличат подходящи нови кандидати и таланти.

Екип на Мениджър. Материалът е част от брой 10/2022 на списание „Мениджър“. Може да бъде намерен в дистрибуторската мрежа, както и онлайн в мобилното приложение ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ