Прогноза: Производството на коли може да се свие с 30% заради бедствията в Япония

Прогноза: Производството на коли може да се свие с 30% заради бедствията в Япония

Производството на автомобили в световен мащаб е сериозно застрашено заради природните бедствия от 11 март в Япония. Според изчисления на IHS Consulting, то може да се свие с цели 30%.

Така например заради недостиг на единствен компонент за производството на боя вече е намаляло, или направо е било преустановено в няколко завода в Европа и САЩ, съобщи „Ведомости“.

Много японски автомобилни концерни продължават да не работят, или да действат в ограничен режим след земетресението и цунамито от 11 март. От днес Toyota започва сглобяването само на хибридните си автомобили, поради голямото търсене. Останалите заводи бездействат, въпреки че производството на части за задграничните заводи беше възстановено още на 21 март. В ограничен режим работи производството на части за Nisan в пет от шестте завода на компанията. Частично е възстановена работата в заводите на Mazda, Mitsubishi и Suzuki. Заводите на Honda и Subaru все още не работят.

Въпросът е, че от доставките от Япония са зависими и други концерни. В момента се използват запаси, а част от компонентите още са на път. Този ресурс ще бъде изчерпан до средата на април и ако не бъдат намерени алтернативи за произведените в Япония части, световното производство на автомобили ще намалее с около 30 %, заявяват анализатори на IHS Consulting.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Обирът в Лувъра: Дело на дребни престъпници
България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Защо най-големият производител на течен шоколад поведе война срещу турските продавачи на лешници?
Срути се средновековна кула в историческия център на Рим
САЩ искат повече държави да използват долара. Кои са кандидатите?