Alibaba откри първия вендинг автомат за продажба на коли в Китай
Китайският интернет гигант Alibaba и американският автомобилен производител Ford откриха в Гуанджоу, Южен Китай, автомат за продажба на коли. Той работи на принципа на автоматите за кафе и закуски, съобщи китайската централна телевизия, цитирана от ТАСС.
Процесът на придобиване на автомобила ще бъде толкова лесен, колкото и при покупка на чаша кока-кола, каза Юй Вей, шеф на интернет платформата Tmall.com - филиала на Alibaba, който изпълнява проекта.
20-метровият вендинг автомат, които представлява площадка на няколко нива с над 40 модела форд, включително Explorer SUV, Mustang, Edge и Everest. Купувачът трябва да избере колата, която му харесва, да я отбележи на специалното мобилно приложение TMall.com, да плати сумата (или 10% от стойността, ако я взема с кредит) и да си вземе колата от апарата. При разсрочено плащане клиентът изпраща сумата всеки месец през китайската система Alipay.
Потенциалните купувачи могат да вземат освен това колата за 3-дневен тестдрайв. Механизмът за избор на колата е аналогичен на този при покупка и пак се извършва чрез мобилното приложение.
Създателите на апарата признават, че има поредица от организационни проблеми, които трябва да решат, за да работи пълноценно. Един от тях е, че издаването на регистрационни номера на новата кола, купена по този начин, не е регламентирано в законите.
Представители на Alibaba заявиха, че в бъдеще подобни автомати ще бъдат инсталирани в Пекин и Ханджоу.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.