Daimler става Mercedes-Benz Group

Daimler става Mercedes-Benz Group

Daimler става Mercedes-Benz Group

Качеството на автомобилите с трилъчата звезда изглежда вечно, името на компанията майка с централа в Щутгарт обаче се променя често. Сега това се случва още веднъж и групата Daimler официално става Mercedes-Benz Group, приемайки името на най-известната си марка, предаде БТА.

Макар че промяната ще бъде вписана в търговския регистър днес, концернът започна да използва "новото си старо име" още от събота, 29 януари, отбелязвайки по този начин деня, в който 136 години по-рано Карл Бенц регистрира патента за първия автомобил в света. Приблизително по същото време в околностите на Щутгарт работи и Готлиб Даймлер, който заедно с Вилхелм Майбах през 1890 г. основава Daimler Motoren Gesellschaft - DMG. Бенц и Даймлер така и не се срещат лично, но основаните от тях компании се сливат през 1926 г. в периода на икономически сътресения, последвал Първата световна война, и вече близо век дават на света мощните коли, превърнали се в безапелационен символ на социален статус и успех.

За последния четвърт век това е четвъртата смяна на името - от Daimler-Benz, през Daimler-Chrysler, до само Daimler след продажбата на Chrysler през 2007 година.

С поредното пренаименоване ръководството се надява да подчертае трансформацията на групата от донякъде тромав промишлен концерн в компания, фокусирана върху луксозните коли и ванове.

"Това е едно ново начало", заяви пред медии главният изпълнителен директор на групата Ола Келениус.

Новото име продължава стратегията, която Келениус започна миналата година с отделянето на производството на камиони в самостоятелна компания Daimler Truck AG. В резултат правата върху името Daimler преминаха към дружеството за тежкотоварни превозни средства за 9,7 млн. долара.

Сега амбициите на Келениус са насочени към електрификацията и намаляване на разликата между пазарната капитализация на концерна с тази на американския производител на електромобили Tesla. В момента пазарната оценка на група Mercedes-Benz е 74 млрд. евро (85,70 млрд. долара) или едва около една десета от капитализацията на Tesla (849,35 млрд. долара) и задачата няма да бъде лесна за германския концерн с близо 170 000 служители.

Анализатори освен това се съмняват в успеха на тези планове предвид ограничения потенциал за растеж в луксозния сегмент на пазара.

Mercedes-Benz напоследък агресивно насочва вниманието си към електрическата мобилност и неотдавна се появиха съобщения, че групата цели да произвежда от 2024 година собствен двигател следващо поколение за електромобили.

"Искаме да имаме възможно най-голям контрол върху цялостната система на електрическия мотор, батерията и силовата електроника, подобно на начина, по който стоят нещата с двигателя с вътрешно горене", каза Маркус Шефер, ръководител на развойната дейност в концерна.

Производството на основната марка Mercedes-Benz пострада тежко през третото тримесечие на 2021 г. заради недостига на чипове. През последните три месеца на годината доставките донякъде се възстановиха, но компанията все пак загуби лидерството при продажбите на луксозни коли в полза на конкурента си BMW, което се случва за първи път от 2015 година.

Експерти оценяват самата марка Mercedes-Benz изключително високо - на близо 51 млрд. долара, посочва американската консултантска фирма Interbrand. Сред световните автомобиостроители по-високо се нарежда само японският бранд Toyota.

Точно на това залага Келениус, надявайки се с новото име да засили привлекателността на групата за инвеститори и таланти.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ