Peugeot и Fiat гласуваха за животоспасяващ съюз

Peugeot и Fiat гласуваха за животоспасяващ съюз

Основните акционери в групата PSA, която е собственик на Peugeot, дадоха зелена светлина на сливането с Fiat Chrysler (FCA) - една от последните стъпки към създаването на четвъртия по големина автомобилопроизводител в света, предаде Ройтерс.
На извънредно заседание днес сделката за учредяване на новата компания Стелантис (Stellantis) бе подкрепена с над 99 на сто от гласовете на инвеститорите с двойно право на вот. Сред тях са фамилията Пежо, която е най-гoлемият акционер, и китайската Донфън (Dongfeng). Акционерното събрание в по-широк формат все още продължава. Инвеститрорите във Фиат Крайслер също се очаква да гласуват днес, предаде БТА
"Готови сме за това сливане", заяви на онлайн срещата главният изпълнителен директор на Пе Ес А Карлос Таварес. Той добави, че крайната дата за приключване на сделката ще бъде обявена скоро, ако бъде получено одобрението на всички акционери

Съюзът на френската компания PSA, която произвежда марките Peugeot, DS, Opel и Citroen и италианско-американската Fiat-Chrysler, която произвежда марките Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati ще роди четвъртия автомобилен производител в света по отношение на продадени превозни средства и третия по оборот след японския автомобилостроител Toyota и германския Volkswagen. По последни данни годишните приходи от продажби на Toyota преди пандемията възлизат на 280 млрд. долара, на Volkswagen – на 275 млрд. долара, на третите по обем на продажбите Daimler 189 млрд. долара. За сравнение приходите на Fiat-Chrysler бяха 121 млрд. долара, а на PSA – 84 млрд. долара.  

Новата компания, която ще оперира под името наречена (Stellantis), ще има над 400 000 служители. Сливането беше от жизненоважно значение за оцеляването както на Fiat, така и на PSA, заяви Джулиано Ночи, професор по стратегически анализи в бизнес факултета на Политехническия университет в Милано. Двете групи са изправени пред огромни технологични и стратегически предизвикателства (електрически автомобили, цифровизация, автономно управление) и с унищожителните последствия от пандемията от COVID-19, добави той.

Само най-гъвкавите и с дарвиновски дух ще оцелеят, каза през ноември председателят на Управителния съвет на PSA Карлос Таварес и бъдещ главен изпълнителен директор на Stellantis.

Марките от групата ще намалят най-вече разходите си за развитие и производство и ще предлагат автомобили във всички сегменти.

Очаква се благодарение на обединението си PSA и Fiat-Chrysler ще може да засили присъствието си в Европа. Френската група пък ще има възможност да възвърне позициите си на пазара в САЩ благодарение на италианско-американския си партньор.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ