Мъск се оплака, че новите заводи на Tesla в Берлин и Остин губят милиарди долари
Новите автомобилни заводи на Tesla в Германия и американския щат Тексас губят милиарди долари, тъй като изпитват затруднения с увеличаването на производството на фона на недостига на батерии и проблемите с китайските пристанища. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията за електромобили Илон Мъск в интервю, цитирано от Ройтерс.
„Заводите в Берлин и Остин, Тексас са огромни пещи за пари в момента. Чува се гигантски шум, който идва от горенето на пари“, коментира Мъск в интервю за клуба на собствениците на Tesla.
Мъск каза, че заводът на Tesla в Тексас произвежда „малък“ брой автомобили поради предизвикателствата при увеличаването на производството на новите батерии 4680, които се наричат по този начин заради размерите си от 46 мм диаметър и 80 мм височина, и липсата на инструменти за производство на конвенционалните батерии 2170, които са „заседнали на пристанище в Китай“.
Мъск каза, че заводът в Берлин е в „малко по-добра позиция“, защото там са започнали да използват батерии 2170 собствено производство.
Той каза, че блокадите в Шанхай, свързани с COVID-19, са „много, много трудни“. Локдаунът засегна производството на автомобили не само във фабриката на Tesla в Шанхай, но и в завода в Калифорния, който използва някои части за превозни средства, произведени в Китай, каза той.
Tesla планира да спре по-голямата част от производството в завода си в Шанхай през първите две седмици на юли, за да работи по надграждане на обекта с цел увеличаване на капацитета, става ясно от вътрешна бележка, видяна от Ройтерс..
„Последните две години бяха абсолютен кошмар от прекъсвания на веригата за доставки, едно след друго. Все още не сме излезли от него“, каза Мъск.
Мъск каза в началото на този месец, че има „супер лошо предчувствие“ за икономиката и че компанията трябва да съкрати персонала си с около 10% и да „постави на пауза всички наемания по целия свят“. По-рано тази седмица той каза, че в рамките на три месеца ще бъде съкратен 10% от персонала на Tesla.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.