Скандалът с дизеловите емисии представлява риск за икономиката на Германия

Скандалът с дизеловите емисии представлява риск за икономиката на Германия

Скандалът с дизеловите емисии представлява риск за икономиката на Германия

Скандалът с манипулираните емисии вредни газове на автомобилите, произведени от германски компании, представлява риск за най-голямата европейска икономика, като към момента е невъзможно да бъдат изчислени последиците от него. Това се посочва в месечния доклад на германското министерство на финансите, цитиран от Ройтерс.

Наред със скандала с вредните емисии при дизеловите автомобили, който започна преди почти две години, след като Volkswagen разкри, че е манипулирал тестовите данните за вредните емисии в САЩ, ведомството посочва като риск за германската икономика излизането на Великобритания от ЕС и протекционистката търговска политика на американското правителство.

Автомобилната промишленост е най-големият германски износител и осигурява около 800 000 работни места.

Рисковете, свързани с начина, по който ще се осъществи Брекзитът, както и с бъдещата търговска политика на САЩ остават, отбелязва министерството.

В допълнение т.нар. дизелова криза се определя като нов риск за германската икономика, макар че последиците от нея в момента не могат да се изчислят количествено, се посочва в документа.

Значителните разходи на домакинствата и на държавата са осигурили основния стимул за растежа на икономиката през второто тримесечие, когато показателят достигна 0,6 процента.

По-слабата външна търговия подкопа растежа, тъй като износът е нараснал по-слабо от вноса.

Министерството съобщи, че очаква промишленият сектор да продължи подема си през третото тримесечие, посочвайки стабилните поръчки и високото доверието на бизнеса.

Дизеловата криза обаче може да помрачи перспективите за растеж на германската икономика.

Като се има предвид значимостта на автомобилния сектор те (последиците от дизеловата криза) трябва да бъдат определени в средносрочен план като риск за цялостното икономическо развитие, пише в доклада.

Германските политици и ръководители на автомобилни компании по-рано този месец се договориха за коригиране на софтуера на дизеловите двигатели в 5,3 милиона автомобила, за да се намали замърсяването и да се възстанови репутацията на сектора.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ