Теѕlа пpeдставя първите електрически автомобили, произведени в гepмaнcĸaтa гигaфaбpиĸa
Днес американският производител на електрически автомобили Tesla ще продаде на клиенти първите коли Model Y, произведени в завода ѝ за 5 млрд. евро в Грюнхайде, Германия, предаде Ройтерс.
Така компанията ще стартира първия си европейски производствен център с най-голямата инвестиция немски автомобилен завод в най-новата история.
Германският канцлер Олаф Шолц ще присъства на церемонията заедно с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.
Откриването идва, след като Мъск обяви „Генерален план, част 3 за Tesla“, който според него ще очертае мащабирането на Tesla до „екстремен размер“.
С планове за наемане на 12 хил. работници, немската гигафабрика и прилежащия завод за акумулатори ще се превърнат в най-големия работодател в германската провинция Бранденбург.
При пълен капацитет гигафабриката ще призовежда 500 хил. автомобила годишно. Това е повече от 450-те хиляди акумулаторни електрически превозни средства, които основният конкурент Volkswagen продаде в световен мащаб през 2021 г.
Засега Volkswagen има преднина на пазара на електрически превозни средства в Европа, където държи 25% дял в сравнение с 13% за Tesla.
Мъск предупреди, че увеличаването на производството ще отнеме повече време от двете години, които са необходими за изграждането на завода.
JPMorgan прогнозира, че гигафарбриката в Грюнхайде произведе около 54 хил. автомобила през 2022 г., 280 хил. през 2023 г. и 500 хил. до 2025 г.
Volkswagen, който вече е получил поръчки за 95 хил. акумулаторни електрически превозни средства в Европа тази година, планира нов завод за електромобили на стойност 2 млрд. евро заедно със своята фабрика във Волфсбург и шест завода за акумулатори в цяла Европа.
Сроковете, поставени от германската компания, обаче изостават от тези на Tesla, като фабриката за електромобили ще бъде открита през 2026 г.,а първият завод за батерии - през 2023 г.
Tesla получи зелена светлина за започване на производство в гигафабриката в Грюнхайде на 4 март, при условие, че отговаря на няколко изисквания, включително използването на водата и контрол на замърсяването на въздуха.
Автомобилният производител беше близо до загубата на договора си за водоснабдяване, когато местните екологични групи подадоха жалба срещу министерството на околната среда, оспорвайки лиценза, който то предостави на доставчика на вода на Tesla.
В крайна сметка съдът постанови, че добивът на вода може да продължи, при условие че министерството проведе нова обществена консултация.
Екологичните организации могат да обжалват решението. Дори и да не го направят, гражданските инициативи заявиха, че са готови да се противопоставят на планираното разширяване на Tesla.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.