В Пловдив ще се сглобяват малки електрически камиони

Китайска компания със своите партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в „Тракия икономическа зона“ край Пловдив.
„До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов“, съобщи Питър Уанг, изпълнителен директор на „Сентро аутомотив груп“, по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в начинанието.
„Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа – не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни“, подчерта Уанг.
От своя страна министър Караниколов увери китайския предприемач, че държавата подкрепя и оказва пълно съдействие на инвеститори, които създават продукт с висока добавена стойност.
Около 150 души ще бъдат наети в новия завод, стана ясно още по време на срещата. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, допълни Жилбер Жост председател на „Севик имобилити“ от Люксембург – партньор на китайската компания – производител.
Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. „Няма да е необходимо камиончетата да бъдат купувани“, подчерта Жост.
Той обясни, че „самото превозно средство не е важно – важна е технологията, която се крие зад него – приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони – продаваме решения, логистична концепция“.
Именно технологията и поддръжката на камионите са основната част от услугите, които компанията предлага. Идеята е нова за нашия пазар, което кара българският партньор на Сентро – инж. Пламен Панчев, да е убеден, че тя ще е успешна. Според председателя на Съвета на директорите на „Сиенит холдинг“ и основател на „Тракия икономическа зона“ това, че клиентът не трябва да прави тази инвестиция първоначално е огромно улеснение. Но и на никой няма да бъде отказано, ако иска да закупи мини електрическия камион.
След срещата министърът на икономиката Емил Караниколов подкара прототипа на камиончето. „Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, той може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Камионът може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция“, обясни Уанг.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Проучване: Ограничаването на приема на захар през първите две години от живота е полезно за сърцето
Наука и Здраве |8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум |Северна Корея е откраднала милиарди долари в криптовалута и от технологични фирми
Свят |Акциите на SAP се обръщат надолу след нова прогноза за бизнеса с облачни услуги
Бизнес |Печалбата на Volvo Cars за третото тримесечие леко се покачва въпреки ценовата конкуренция и митата
Компании |Желязков: Имаме месец да решим как да подходим към „Лукойл Нефтохим“ след американските санкции
България |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Наука и Здраве |Илия Лингорски: Фискалната устойчивост остава нашият тест за отговорност
8-и банково-финансов форум |Тръмп наложи санкции на руски петролни гиганти: Разговорите с Путин не водят доникъде
Енергетика |8-ия банково-финансов форум: Световната банка за перспективите пред икономиката ни
8-и банково-финансов форум |ЕС преосмисля климатичната си стратегия
ЕС |8-и банково-финансов форум: Предизвикателствата пред България при въвеждането на еврото
8-и банково-финансов форум |

Коментари
Няма въведени кометари.