1/3 от бизнеса у нас ползва Facebook и Linkedin

1/3 от бизнеса у нас ползва Facebook и Linkedin

Около 34% от бизнеса в България, или почти всяко трето българско предприятие, ползват социалните мрежи като Facebook и Linkedin за популяризиране на дейността си, показват данни от анализ на Евростат за използването на социалните мрежи от европейския бизнес през 2017 г.

По този показател страната ни се намира редом със страни като Чехия, Словакия и Румъния, но е далеч от "отличниците" в ЕС Малта и Дания с показатели от 70%.

Според европейската статистика около 95% от българските предприятия имат достъп до Интернет, като със стопроцентови показатели са предприятията у нас с над 250 души персонал. Почти 100/100 ползват Интернет родните предприятия с персонал между 50 и 250 души, а по-малките фирми с под 50 души ползват мрежата с показател 94%.

Българските предприятия със собствен уебсайт са 51%, но фирмите у нас, които ползват високотехнологичните т. нар. "облачни услуги" са едва 8%, отчита още Евростат.

Най-активно присъстват в социалните мрежи предприятията от секторите "Създаване и разпространение на информация и творчески продукти и далекосъобщения" – 89% и "Професионални дейности и научни изследвания" – 77%, а най-малко се възползват от тази функционалност предприятията от секторите "Операции с недвижими имоти" – 33% и "Транспорт, складиране и пощи" – 35%.

Основните цели, за които българският бизнес е използвал социални медии, са: подобряване на имиджа на предприятието или на пазарния продукт - например реклама, промоции (72%); получаване и отговаряне на мнения, отзиви, въпроси от клиенти (61%); сътрудничество с бизнес-партньори или други организации (37%).

Най-малък е делът на предприятията, които ползват социалните мрежи, за да включват своите клиенти в разработването или обновяването на стоките или услугите – 17%.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ