Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Alitalia изпълни последния си полет. След нея идва ITA
След близо 75 години в небето Alitalia изпълни последния си полет снощи по маршрута Каляри-Рим. Още днес националният превозвач на Италия ще бъде заменен от нова компания – ITA.
Това стана възможно, след като през септември със свое решение Европейската комисия постанови, че ITA не е икономически наследник на фалиралата фирма.
Кой притежава ITA?
Italia Trasporto Aereo е 100% собственост на Министерството на икономиката и финансите на Италия според документи, подадени в Министерството на транспорта на САЩ, пише CNN.
Докъде ще пътува новата компания?
ITA ще вземе по-голямата част от маршрутите на Alitalia.
В Италия: Бриндизи, Болоня, Бари, Венеция, Верона, Генуа, Катания, Ламеция Терме, Милано, Наполи, Палермо, Пескара, Реджо Калабрия, Рим, Торино и Триест.
На къси и средни разстояния: Алжир, Амстердам, Атина, Барселона, Брюксел, Дюселдорф, Женева, Кайро, Лондон, Мадрид, Малта, Мюнхен, Ница, Париж, Тел Авив, Тирана, Цюрих.
На дълги разстояния: Ню Йорк и Токио
През март 2022 г. предстои към този списък да бъдат добавени и Бостън, Буенос Айрес, Маями и Сао Пауло, както и Люксембург, Щутгарт и Флоренция. Още европейски дестинации са планирани за следващото лято.
ITA ще вземе ли самолетите на Alitalia?
Не за постоянно. Едно от решенията на новата компания е да има флот от самолети Airbus. Тя ще купи 28 нови летателни апарата и ще наеме други 45 при условия, по-добри от тези на Alitalia.
Първите нови самолети ще влязат в експлоатация в началото на 2022 г., като до 2025 г. 70% от флота ще е съставен от машини от ново поколение, които вредят по-малко на околната среда. До средата на десетилетието те трябва да станат 105.
Преди да полети на 15 октомври, ITA ще е придобила „определени активи“ от Alitalia, включително самолети. Това означава, че в началото вероятно ще ги използва.
Колко струва?
Анализ на CNN сочи, че билет за двупосочно пътуване от Милано до Лондон е на цена от 98 долара, с 22 долара повече от същия маршрут със самолет на British Airways. Ryanair на свой ред таксува с 22 долара.
COVID мерките на борда
ITA вече обяви, че всички от персонала трябва да са ваксинирани. Носенето на маски е задължително за пасажерите. В багажните отделения е забранено съхраняването на дрехи, а хората ще се качват на борда в малки групи. Бизнес класата е затворена, но тези, които имат право на достъп до нея, ще получат талон, който да използват в обектите за храна на летището.
От компанията посочват, че благодарение на HEPA филтрите въздухът в самолетите е стерилен и се обновява на всеки 3 минути.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.