Alitalia изпълни последния си полет. След нея идва ITA

Alitalia изпълни последния си полет. След нея идва ITA

Alitalia изпълни последния си полет. След нея идва ITA

След близо 75 години в небето Alitalia изпълни последния си полет снощи по маршрута Каляри-Рим. Още днес националният превозвач на Италия ще бъде заменен от нова компания – ITA.

Това стана възможно, след като през септември със свое решение Европейската комисия постанови, че ITA не е икономически наследник на фалиралата фирма.

Кой притежава ITA?

Italia Trasporto Aereo е 100% собственост на Министерството на икономиката и финансите на Италия според документи, подадени в Министерството на транспорта на САЩ, пише CNN.

Докъде ще пътува новата компания?

ITA ще вземе по-голямата част от маршрутите на Alitalia.

В Италия: Бриндизи, Болоня, Бари, Венеция, Верона, Генуа, Катания, Ламеция Терме, Милано, Наполи, Палермо, Пескара, Реджо Калабрия, Рим, Торино и Триест.

На къси и средни разстояния: Алжир, Амстердам, Атина, Барселона, Брюксел, Дюселдорф, Женева, Кайро, Лондон, Мадрид, Малта, Мюнхен, Ница, Париж, Тел Авив, Тирана, Цюрих.

На дълги разстояния: Ню Йорк и Токио

През март 2022 г. предстои към този списък да бъдат добавени и Бостън, Буенос Айрес, Маями и Сао Пауло, както и Люксембург, Щутгарт и Флоренция. Още европейски дестинации са планирани за следващото лято.

ITA ще вземе ли самолетите на Alitalia?

Не за постоянно. Едно от решенията на новата компания е да има флот от самолети Airbus. Тя ще купи 28 нови летателни апарата и ще наеме други 45 при условия, по-добри от тези на Alitalia.

Първите нови самолети ще влязат в експлоатация в началото на 2022 г., като до 2025 г. 70% от флота ще е съставен от машини от ново поколение, които вредят по-малко на околната среда. До средата на десетилетието те трябва да станат 105.

Преди да полети на 15 октомври, ITA ще е придобила „определени активи“ от Alitalia, включително самолети. Това означава, че в началото вероятно ще ги използва.

Колко струва?

Анализ на CNN сочи, че билет за двупосочно пътуване от Милано до Лондон е на цена от 98 долара, с 22 долара повече от същия маршрут със самолет на British Airways. Ryanair на свой ред таксува с 22 долара.

COVID мерките на борда

ITA вече обяви, че всички от персонала трябва да са ваксинирани. Носенето на маски е задължително за пасажерите. В багажните отделения е забранено съхраняването на дрехи, а хората ще се качват на борда в малки групи. Бизнес класата е затворена, но тези, които имат право на достъп до нея, ще получат талон, който да използват в обектите за храна на летището.

От компанията посочват, че благодарение на HEPA филтрите въздухът в самолетите е стерилен и се обновява на всеки 3 минути.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Доц. Кунчев: За последния месец има 7 пъти нарастване на заболеваемостта от COVID-19
bTV се разделя с Антон Хекимян
Канада обяви помощ за Украйна за около 480 млн. долара
Бойко Борисов: Шансовете на Антон Хекимян са огромни, може да победи на първи тур
Джейми Даймън: Светът може да не е подготвен за най-лошия сценарий с лихвите на Фед
Денков: Пълното ни интегриране в европейските и евроатлантически структури е основна цел за кабинета
Спад на борсите в Европа на фона на повишената доходност на облигациите*
Финансовото министерство предлага връщане на ДДС от 20% за ресторантьорите
Всеки четвърти българин пропуска годишните профилактични прегледи
Обявен за убит руски адмирал участва в заседание на висши военни
Времето: Есента настъпва, ще бъде слънчево и топло
ЕС отново налага глоба от 400 млн. долара на Intel за злоупотреба с пазарна сила
ЕС ще отпусне 135 милиона долара на Тунис като част от пакта за миграцията
Майкъл Блумбърг очерта план за наследяване на медийната си империя
Дванадесет страни ще имат допълнителни места в следващия Европейски парламент
Цените на зърнените стоки по световните борси се понижават