Amazon не е длъжен да дава телефон за връзка с клиенти, реши Европейският съд

Amazon не е длъжен да дава телефон за връзка с клиенти, реши Европейският съд

Гигантът в онлайн търговията Amazon не трябва да осигурява телефонна или факс линия, за да отговаря на запитванията на клиентите си. Това реши днес Европейският съд, цитиран от ДПА и БТА.

Онлайн магазините имат задължение да осигурят на купувачите ефективни средства за комуникация, посочва съдът, но допълва, че по-нетрадиционната услуга за обратна връзка на Amazon отговаря на директивата на ЕС за потребителските права.

В решението си съдът отхвърля иска срещу европейското подразделение на Амазон, внесен от германска организация за защита на потребителските права, която обвинява компанията, че няма добра комуникация с клиентите.

Според германските закони виртуалните търговци трябва да предоставят телефонен номер, когато откриват онлайн магазин.

Правозащитната организация искаше Европейският съд да накара Amazon да предостави телефона връзка и да се произнесе дали изискванията според германския закон съответстват на европейските директиви. Съдът постанови, че макар осигуряването на ефективни начини за комуникация да са важни, все пак е нужно същевременно търговците да имат свобода в бизнеса си.

Съдиите върнаха топката в полето на националните съдилища, за да определят какво точно означава бърза и ясна комуникация. 

Според съда това, че купувачите трябва да кликнат на няколко страници в сайта, за да открият възможността за връзка не означава задължително, че комуникацията е трудна.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ