Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Американските компании в Китай започват да усещат негативите от търговската война

Американските компании в Китай започват да усещат негативните последици от ескалиращата търговска война, съобщи днес Американската търговска камара в Китай (AmCham).
"Психологията на търговския спор вече има значително влияние", каза председателят на Камарата Уилям Зарит, цитиран от ДПА.
"Компаниите с целеви продуктови линии са загрижени заради вероятността митата да се вдигнат още повече, а други компании се страхуват, че могат да бъдат засегнати от последващи мита", добави той.
Търговското обединение представлява около 900 компании в Китай, сред които са Sony, Coca-Cola и Citibank. По думите на Зарит "близо 80 процента" от членовете на Американската търговска камара в Китай отчитат, че митата ще окажат по някакъв начин влияние върху дейностите им в азиатската страна.
В началото на юни САЩ и Китай си наложиха взаимно мита върху вноса на стоки за 34 милиарда долара. По-късно САЩ заплашиха да наложат допълнителни мита за 200 милиарда долара.
Зарит заяви, че не подкрепя прилагането на единни тарифи за всички стоки и услуги, но все пак е необходима промяна, за да се създадат "равни условия в Китай".
Чуждестранните компании се сблъскват с твърди бариери, за да влязат в Китай, което поставя страната на 78 място от 180 страни в доклада на Световната банка, който оценява условията за правене на бизнес в света, точно след Киргизстан и Бутан.
Американското правителство обвини Китай в нелоялни търговски практики , включително принудителни трансфери на технологии и кражба на интелектуална собственост, припомня ДПА.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Великобритания подсилва войските си с нова служба от ветерани и резервисти
Свят |Белият дом предлага всеобхватно споразумение на университетите, за да получат предимство при финансирането
Свят |Shein планира първите си постоянни магазини във Франция, но разгневи местните търговци
Компании |Аукционна къща Christie's излага на търг шедьовъра „Зимното яйце“ на Фаберже
Бизнес |Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.