Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Авиокомпаниите масово конвертират пътническите в карго самолети
Все повече авиокомпании активно са се заели да конвертират пътническите си самолети в товарни, показва анализ на Ройтерс.
Тенденцията важи за дружества от Канада през Израел до Китай и обхваща целия сектор на гражданската авиация, която беше сред най-осезаемо ударените от мерките срещу коронавируса. В даден момент полетите възлизаха на едва 10% от броя им през същия период на миналата година. Прогнозите сочат, че полетите за пътници няма да се върнат на нивата им от 2019 г. преди 2024 г. Докато в същото време онлайн търговията и съответно – доставките – значително ускориха своя и без друго значителен ръст на годишна база.
Очакванията са през 2021 г. броят на конвертираните самолети от пътнически на карго да бъде 90 през 2021 г. и над 100 през 2022 г. Водещите компании в бизнеса с конвертирането на самолети са сингапурската Singapore Technologies Engineering (ST Engineergin), израелската Aerospace Industries и американската Aeronautical Engineers. Подобни дейности отнемат 3-4 месеца и могат да струват милиони долара.
“Очакваме да извършим конвертиране на 18 самолета през следващата година, като целта ни е да ускорим този темп до 30 самолета годишно. За 2021 г. вече не можем да приемаме повече поръчки, имаме направени поръчки вече за 2022 г.“, обясни директорът на ST Engineering Джефри Лам.
Най-често се преобразуват Boeing 737-800, Airbus 321, Airbus 330, както и по-старите Boeing 767.
Сред компаниите, които вече са заявили конвертиране на самолетите си са националния превозвач на Канада, както и най-голямата руска компания за вътрешни полети S7 Group. Този тип преобразуване на функциите на самолетите е постоянен и изразява позицията на компаниите относно бъдещето на гражданската авиация, поне в следващите години. Глобалните поръчки за пратки, превозвани чрез самолети обаче обикновено са много колебливи и сегашното голямо търсене може внезапно да се изпари, се казва в анализа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.