Балкантел: Амбициозните цели са непостижими без добър екип

Балкантел: Амбициозните цели са непостижими без добър екип

„Балкантел“ ООД е проектно-ориентирана инженерингова компания, създадена през 1990 г. Дейностите ѝ включват производство, инсталация, интеграция и поддръжка на високотехнологични системи. Компанията е с 31-годишен опит на българския пазар, осъществявайки партньорства със световни лидери във високите технологии, а вече може да се похвали и с проекти в чужбина. Основен принос за това има Владислав Владиславов – Оперативен мениджър на „Балкантел“ ООД , който е и една от движещите сили във фирмата.

- Г-н Владиславов, изминалите 18 месеца бяха огромно изпитание за всички, но как се справя една фирма от средния бизнес у нас?

- Редно е да разделим средния бизнес на две групи: компании, които са директно засегнати от пандемията и компании, които са косвено засегнати. При тези от първата група, при които се наблюдава намаляване или липса на работа , няма друг начин освен съкращаване на персонала и дейността, намаляване на заплати и т.н. При по-косвено засегнатите компании, каквато е нашата, които също имат проблеми като забавяния на доставки, не е правилно да се вземат толкова радикални мерки, защото това автоматично означава крачка назад за дадената компания.

Вярвам, че в тази ситуация способността да се адаптираш спрямо обстоятелствата, без да спираш развитието на компанията, е от изключително значение. Разбира се, има и такива случаи, при които това е неизбежно. За нас редуциране на заплатите, съкращаването на персонала и дейността не са вариант. Благодарение на отличната комуникация с нашите партньори и клиенти и това, че познаваме отлично бизнеса в нашата област, както и процесите в самата компания, колегите и техните възможности, съумяхме да управляваме правилно работата и процесите, за да не се достигне до критични моменти през този период.

Правилното разпределение на работата позволи усвояването на заложените буфери във времето за изпълнение на поетите ангажименти, за да не се допусне ефективно забавяне. Не сме излезли от нито един срок, не сме закъснели с нито едно плащане към вендори, партньори или към нашите служители. Обратното обаче, го има, но така разпределихме натоварването и рисковете, че тези забавяния да не повлияят върху работата ни.

[[{"fid":"378491","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":385,"width":790,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Част от екипа на Балкантел.  Източник: Балкантел

- Успяхте ли да запазите добра организация между офиса и хоум офиса?

- Аз нямам нито един ден хоум офис. Благодарение на концентрацията и дисциплината в работата, успяхме да изпълним всеки един проект до момента и в срок. Работата в офиса беше организирана чрез частичен хоум офис. Осигурихме стерилна среда в сградите, множество средства за дезинфекция, предпазване, имуностимулатори, както и други добавки за служителите ни. Отговорихме както на изискванията на Щаба, така и на нуждите на работата, за да може всичко да се случва. Благодарение на съвестната работа на колегите и от вкъщи, и от офиса, и на самите обекти, успяхме да се справим. Вярвам, че и занапред ще успяваме така.

- „Балкантел“ осъществява различни проекти. Как бихте представили дейността на компанията?

- Работата ни обхваща доста широк спектър от услуги - проектиране, производство, инсталация, интеграция, следгаранционна поддръжка. От гледна точка на производството дейността на фирмата е бутикова, специализирана в конкретни сектори. Имаме клиенти като ЕСО, които са свързани само с комуникационна техника, проекти в ЖП сектора, свързани с телекомуникационна и осигурителна техника, инфраструктурно строителство, развойна дейност, разработка на високоотговорни системи. Работим дългосрочно и с Министерство на отбраната, където изграждаме и поддържаме радарни, навигационни, комуникационни и други системи.

Обслужването ни е комплексно - предлагаме услуги в сферата на продажбите, интеграторските услуги, като същевременно създаваме и развиваме собствени продукти. Да се справяш и развиваш постоянно е предизвикателство. За тези 31 години, в които съществува „Балкантел“, нямаме незавършен проект, неплатени задължения или недоволен клиент. За нас е важно винаги да надграждаме постиженията си, да се усъвършенстваме и да се развиваме.[[{"fid":"378436","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":516,"width":774,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Снимка: Антон Илиев, Life Photography

- Един от основните ви собствени продукти е специфична система за гласови комуникации. Защо решихте да я създадете и планирате ли нови продукти?

- VCS -а или Voice Communications System е не просто специфична система. Тя е голямо предизвикателство, тъй като в България няма друг производител на подобна система. Ние създаваме наше „know-how“ на база най-съвременните практики, изисквания и стандарти, съобразявайки се максимално с нуждите не само на пазара, но и на всеки клиент. Стараем се продуктът да е гъвкав и адаптивен. Защото от едната страна са базовите изисквания за една система, но от другата - всеки клиент има и свои допълнителни такива. Когато правиш такъв продукт - единствен по рода си в България, едно от предизвикателствата е да отговориш на нуждите на крайния потребител. Това е едно от основните неща, с които трябваше да се справим при разработката, изпълнението и имплементацията на нашия VCS.

На няколко места вече системата е успешно внедрена, мобилната версия вече премина успешно тестовете. Отделно, чисто административните процедури, като защитаване на Полезен модел и т.н, също са от изключително значение. Но ако искаш да наложиш продукт, трябва да минеш през всичко това. Имаме и други планове за разработка и производство на нови продукти в областта на военната техника и на ЖП инфраструктурата. Системи, които са свързани и с комуникацията, и с осигурителна техника. Имаме заложени за развитие и вътрешни административни проекти . „Балкантел“ се цели в лидерското място по отношение на нестандартни и рядко срещани продукти, които не са масово производство, особено в България. Над 90 % от продуктите, които разработваме и вече сме имплементирали, ние сме единствени производители в България.

- Кои са ключовите проекти, по които „Балкантел“ работи в момента?

- Освен Министерство на отбраната, РВД, ЕСО, мобилни оператори и НКЖИ, изпълняваме проекти и извън територията на България. В момента реализираме проект в Република Сърбия, партнирайки си в консорциум с голяма българска строителна фирма. Спечелихме тръжна процедура през 2020 г., а днес сме на етап проектиране. Там също ще внедрим и някои от нашите продукти, които са българско производство.

Този проект е предизвикателство, тъй като сме доставчик на цялостно решение за сигнализация и телекомуникация. Изпълняваме системите до „под ключ“. Специфичното тук е, че трябва да отговорим както на изискванията на ЕС, така и на тези на Република Сърбия. Затова и отворихме клон в Сърбия, който е позициониран в град Ниш и вече разполага със сериозен екип там. За нас това е едно ново начало и шанс за развитие на този пазар. „Балкантел“ има интереси и кандидатства по различни проекти в държави като Северна Македония, Румъния, Гърция и Сърбия. Освен към Балканите и като цяло Европа, сме насочили усилията си и към САЩ, Азия и Африка.

[[{"fid":"378438","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":504,"width":757,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Снимка: Антон Илиев, Life Photography

- Амбициозните цели трудно се реализират, ако няма добър екип?

- Човешкият ресурс на „Балкантел“ е нашата най-голяма сила, която движи развитието на компанията. Естествено, от голямо значение е, че стоим стабилно над 30 години на пазара и разполагаме с добра база. Но това е следствие на добрия екип, който имаме. Залагаме на това той да е съставен от коректни хора, с ценностна система - не само професионална, но и личностна. Затова и екипът ни е стабилен и силен. Откриването и разпознаването на този комплекс от качества при назначаване на нови служители е предизвикателство само по себе си.

- Как планирате запазването на тази стабилност и бъдещето на компанията по време на пандемия?

- Стъпвайки на здравите основи, които имаме, планираме дългосрочно. Дейностите при нас не се планират месец за месец, а години напред. Имаме планове за развитие дори и за следващите 10 години. Най-важното, за да се справиш с всяка една трудност във времето, независимо каква, е да притежаваш добра организация, креативност, комбинативност и гъвкавост. Целите, проектите, продуктите и сроковете им за изпълнение са така планирани, че да се случат, без това да е за сметката на хората и тяхното здраве. Има моменти, в които темпото се забавя, има и такива, в които се налага да се забързва. За втория случай се налага да разполагаш с изброените по-горе качества и стабилен екип.

Мениджър Нюз

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ