Българският потребител оптимист за бъдещето на икономиката

Българският потребител оптимист за бъдещето на икономиката

Българският потребител оптимист за бъдещето на икономиката

През април 2018 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 1,8 пункта спрямо нивото си от януари, съобщи Националният статистически институт. Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 1 и 4,1 пункта.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е леко влошена, докато очакванията им за следващите дванадесет месеца се подобряват.

По отношение на финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца се наблюдава известен оптимизъм в оценките на живеещите в градовете за разлика от населението в селата, което изразява малко по-негативна нагласа в сравнение с три месеца по-рано. Същевременно прогнозите на потребителите както от градовете, така и от селата за следващите дванадесет месеца са по-благоприятни, в резултат на което общият балансов показател се увеличава с 1,6 пункта.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани през януари. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

Относно безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление (балансовият показател се понижава с 4,2 пункта и достига най-ниската си стойност от юли 2001 г. досега).

През април по-голяма част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходното наблюдение.

Последната анкета отчита леко подобрение на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите в градовете да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са благоприятни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ