Боинг повиши 20-годишната си прогноза за търсенето на самолети до 6,3 трилиона долара

Боинг повиши 20-годишната си прогноза  за търсенето на самолети до 6,3 трилиона долара

Американският самолетостроител Боинг (Boeing) повиши прогнозата си за търсенето на пътнически и товарни самолети през следващите 20 години с 3 процента, но намали очакванията си за широкофюзелажните и регионални машини на фона на все по-жестоката конкуренция с Еърбъс (Airbus) при по-малките самолети, предаде Ройтерс.

На започналото авиоизложение във Фарнбъро, край Лондон, Боинг уточни, че очаква 42 7000 доставки на самолети през следващите 20 години спрямо 41 030 преди година. По каталожни цени общата сума на самолетите възлиза на 6,3 трилиона долара спрямо предишната прогноза от 6,1 трилиона долара.

Очакваният растеж при теснофюзелажните самолети от семействата на Боинг 737 и Еърбъс А320 е 5 процента на фона на прогноза за растежа на средния световен трафик от 4,7 процента, колкото бе и миналата година.

Чикагският самолетостроител очаква сега 31 360 доставки при теснофюзелажните самолети за средни разстояния, които носят най-много пари на двата най-големи самолетопроизводителя в света и са изключително популярни сред нискотарифните авиокомпании, отбелязва Боинг.

Самолетните пътувания очертават тенденция на сериозен растеж, подкрепен от нововъзникващите пазарни икономики, а изглежда Китай ще изпревари САЩ като най-голям световен вътрешен пазар за самолетни пътувания след 10-15 години, посочи на пресконференция вицепрезидентът на Боинг, отговарящ за маркетинга, Ранди Тинсет.

Преди две седмици Еърбъс повиши прогнозата си за доставките с над 7 процента и промени начина на изготвяне на прогнозата за търсенето, като въведе нови самолетни категории от "малки" до "изключително големи" и разми традиционните граници между типовете самолети.
Тинсет каза, че Еърбъс се опитва да покаже, че печели значителен дял от самолетния пазар. "Да разясня нещо. По всеки критерий, по всеки начин, нашите широкофюзелажни самолети печелят. Точка!", заяви той.

Боинг обаче намали прогнозата си за доставките на широкофюзелажни самолети със 140 до 8 070. За регионалните самолети също намали прогнозата си до 2320 доставки.

Бройката в прогнозите на Боинг е по-голяма като цяло частично, защото самолетостроителят брои самолетите с 90 и повече места, докато Еърбъс започва от самолетите със 100 места.

Източник: БТА

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ