Canon за GDPR съвместимостта

Canon за GDPR съвместимостта

Няма място за паника, хардуерните устройства стават все по-умни в защитата на данни, казва Християн Стоянов, мениджър „Бизнес развитие” в Канон България

- Господин Стоянов, коя е голямата промяна за бизнеса след въвеждането на GDPR?

- В България, както и в редица европейски държави, законодателството е доста напредничаво в тази област от години насам. Именно затова, честно казано, смятам, че вълненията покрай GDPR са преувеличени и едва ли може да се говори за „голяма промяна“. Регламентът е нещо, което обединява усилията на много държави в посока защита на лични данни, но няма нужда от истерии. Още повече, че компании като Canon са готови с това още преди години и могат значително да улеснят прехода на компаниите към GDPR съвместимост.

- Canon е сред големите производители на периферни хардуерни устройства и разработчик на софтуерни решения. Заложени ли са функции за защита на лични данни в тези продукти?

- Хардуерните устройства стават всеки ден все по-умни и интелигентни като в себе си включват редица софтуерни инструменти, които помагат документите да бъдат безкрайно защитени, както по отношение на принтирането, така и по отношение на сканирането и копирането. Същото се отнася и по отношение на софтуера. Предложенията ни са базирани на това във всеки един момент да има ясна идентификация кой е човекът, който работи с конкретния документ, какво той може да прави с него, както и, разбира се, във всеки един момент мениджмънтът да може да изважда правилната информация с платформата на справки.

- Има ли универсални решения за компаниите или те по-скоро трябва да бъдат разделени на такива за малки, за средни и съответно за големи?

- Смятам, че универсални решения няма. Има обаче решения, които са подходящи както за един тип компании, така и за други. Разликата, ако ги отнасяме спрямо големината, се състои основно в това колко души ще бъдат ангажирани в обработката на данните или пък колко вътрешни бизнес процеси трябва да бъдат проучени, с колко системи работи компанията. Разбира се, колкото е по-голяма една компания, толкова по-голяма е вероятността да работи с повече на брой различни системи, които трябва да бъдат надеждно одитирани.

- Каква е стратегията на Canon, и какво ще трябва да научат компаниите за GDPR?

- Стратегията на Canon е от една страна да вникне дълбоко в нуждите на своите потенциални клиенти, за да може да предложи адекватно решение, а от друга - да обучи достатъчно добре своите партньори как продуктите могат да подпомогнат бизнес процесите на компаниите, за да бъдат те адекватно и напълно защитени по GDPR. В допълнение, ние инвестираме в това нашите партньори да могат да предлагат така наречените професионални услуги на нашите потенциални клиенти по отношение на одитиране на съществуващата среда. Нещо, което е изключително важно, особено в страни като България, където се сблъскваме с изтичане на лични данни в много случаи – въпреки че е налице доста добро законодателство.

Автор: Синтия Славова

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ