Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Данните крият тайни, модерните методи за анализ са ключът към тях
Данните са най-големият капитал днес на всяка компания, но и все по-нарастващо предизвикателство - в много организации постъпващата информация вече се обновява на всеки 30 минути. Затова доброто управление на данните става все по-определящо за възможността да се прави успешен анализ на резултатите буквално „в движение“. Това споделиха участници в конференция, организирана от водещата българска IT компания Парафлоу Комуникейшънс, посветена на модерните методи за анализ, които водят компаниите до по-успешни бизнес решения. Тя се проведе в хотел Витоша и събра на едно място мениджъри и експерти от финансовия сектор - банкови институции, кредитни и застрахователни компании, инвестиционни посредници.
„Живеем в свят с все по-нарастващо значение на данните и тяхното управление. Причина за това са усложнените бизнес процеси и динамика на количеството данни, с които организациите работят. Свидетели сме как непрекъснато се увеличават източниците на информация, от които компаниите могат да добиват допълнителни ползи и да подобряват вземането на стратегически, административни и оперативни решения. Влияние оказват и навлизащи технологии като Artificial Intelligence (AI) и Machine Learning (ML) например“, заяви при откриването на конференцията Николай Аврамов, управител на Парафлоу Комуникейшънс. Благодарение на процесите по натрупване на данни и новите технологии се достига до нови измерения при използването на информацията и се постигат по-добри резултати. В целия този процес се намесват и законодателни регулации като GDPR, изисквания за споделеност на данните на финансовите организации чрез различни директиви като PSD2 и други предизвикателства, свързани със сигурността", допълни той.
Като консултант по внедряване на системи за управление на бизнеса, вече повече от десет години на българския и чуждестранния пазар, Парафлоу стартира с тази първа конференция поредица открити дискусии. "С тях искаме да допринесем към натрупаното знание на експертите и специалистите от финансовия сектор, като задълбочим и споделим интересни аспекти от проекти, върху които работим, наред с опита си", сподели Зорница Йорданова, Project Manager в Парафлоу и модератор на първата дискусия в залата.
Нейни гости бяха доказани специалисти като Камелия Лулчева-Панчева от Банка ДСК, Стоян Деевски от PwC България и Ивайло Павлов от 4Finance. По време на разговорите бе изтъкнато, че всеки одит започва с оценка на риска за бизнеса и колко е важно да се дефинират правилните KPI (ключови показатели) за взимане на ефективни решения.
Не бива да се пренебрегва и ролята на комуникирането им с екипите, като част от тяхната мотивация, беше друг извод от конференцията. В много организации постъпващата информация се обновява на всеки ½ час, затова добрата визуализация на данните е от голямо значение, за да се следят конкретните индикатори и да се прави анализ на резултатите буквално „в движение“. Една от основните ползи за бизнеса е възможността за анализиране на клиентите и комуникацията с тях, което е източник на идеи за продуктово разработване и повишаване на клиентската удовлетвореност, коментираха още участниците в събитието.
Какви тайни могат да се крият зад различните показатели и как се е променил рипортингът за 10 години, демонстрира Даниел Радойков, бизнес консултант в Парафлоу Комуникейшън. Той представи една от най-модерните бизнес системи Qlik Sense, а също води дискусия в IT панела, в която взеха участие изключително опитните мениджъри Михаил Тодоров от Express Life Insurance и Владимир Джиджишев от IUTE Credit Europe. С помощта на платформата за бизнес анализи Qlik Sense се освобождава IT ресурс, ускорява се обработката на данните и изготвянето на необходимите справки и анализи, и не на последно място, бизнесът става все по-независим от IT отдела в съответната организация, бе един от основните изводи в тази дискусия.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.