Добра година за производството на водка в България

Добра година за производството на водка в България

2016 беше силна за родното производство на водка.

За последните два месеца най-известната у нас марка Flirt взе два златни медала - единият от Ню Йорк, връчен в конкурса International Spirits Competition от неговия създател Адам Леви, а другото злато - от The Vodka Masters на световното специализирано списание The Spirits Business, което ежегодно тества качествата на водки от цял свят.

В редакторски материал с обзор на конкурса изданието включва Flirt, посочвайки я като впечатляваща за журито с нейните „мекота, елегантност и плавност, които запазват характерния за нейния производител стил“. Международното списание публикува няколко страници с ексклузивна биография на марката. То беше на пазара през октомври, когато се състоя най-голямото специализирано световно изложение в Кан, Франция.

Основни характеристики на пазара на водка са динамизъмът, многообразието и силната конкуренция. Жизненият цикъл на брандовете в тази категория е кратък: интересът на потребителите е насочен към новите марки, които бързо придобиват популярност и достигат своя пик, след което продажбите им рязко спадат с появата на нов атрактивен претендент.

В бранд биографията на Flirt, изготвена от The Spirit Business, списанието разказва, че още с появата си на локалния пазар тази марка се превръща в питието на младите хора, освободени от задръжки и търсещи приключения. Flirt се позиционира у нас като най-познатата водка и заема лидерска позиция. Днес това е водката, която има най-голям износ в историята на родното производство. Преди години от компанията производител заявиха, че целят от водка номер едно на локален пазар да станат топ водка на световната сцена. Вече имат 24 вкуса, които дистрибутират на 83 пазара. Там се налага Flirt Silver Filtered, която е лансирана на нашия пазар през 2011 г. Именно в тази година тя стъпва и на пазара на лукса и богатствата в ОАЕ, където за две години от непозната българска водка се превръща в премиум марка.

При създаването й през 2001 г. основното предизвикателство пред тази водка бе да се позиционира по-добре от конкурентите и да задържи потребителския интерес. Благодарение на последователната маркетингова комуникация, залагаща на парти провокацията и на дръзкото име, FLIRT водка стана пазарен лидер за 4 месеца. Задмина по пазарен дял водещите международни марки водка, с което си спечели славата на най-бързо развилия се продукт в алкохолната индустрия на страната. Тя бързо успя да се отличи от останалите, благодарение и на специфичната лицензна бутилка, която я прави разпознаваема. Бутилката е дело на една от най-известните агенции за продуктов дизайн в Европа – JustBlue Design, като продължава да прави Flirt единствена по дизайн в локален и в международен план.

Освен всичко това, Flirt се задържа номер едно водка и чрез постоянна иновация и инвестиция в качество. Тя е първата и единствена водка в България, която през 2011 г. въвежда технологията за сребърна филтрация, която след наистина силно развитие на локален пазар представя и на международната сцена.

В началото на 2016 г. изкачва още едно стъпало в технологичен план и стартира уникално за страната ни производство чрез платинена филтрация. Това е иновативна руска технология, която изисква акредитация и сериозна инвестиция, но предоставя на финала водка със съвършена чистота и качество.

За добрата водка обаче е важна и основната съставка, а при Flirt това е зърнен спирт, който се извлича от селектирана пшеница и преминава през няколко фази на пречистване и ферментация. Другата важна съставка е кристално чиста изворна вода, на която се отделя изключително внимание и се спазват стандарти за контрол на качеството. Сертифициран технологичен екип контролира всеки един процес, за да гарантира качеството. То се прецизира на базата на професионално извършен дегустационен /органолептичен/ анализ и на химични анализи на компонентите, извършени в акредитирана лаборатория.

Международни партньори на марката опитаха Flirt Platinum Filtered за първи път на ексклузивното й световно представяне в Кан тази година. Те ще имат възможност да я въведат на своите пазари през идната 2017 г., съобщиха днес от компанията производител.

Марката към момента присъства на 83 пазара и бележи 60% растеж на обемите в рамките на 2015 г. По предварителни данни за 2016 г. най-големи ръстове има в Кения, Нигерия и Обединените арабски емирства. Най-силна дистрибуция през настоящата година е отбелязала в Северна и Южна Америка, Близкия и Далечния изток и Европа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ