Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Facebook с пробив в Индия: Компанията инвестира $5,7 млрд. в Jio Platforms
Facebook инвестира 5,7 милиарда долара, за да купи 9,99% дял от индийската дигиталната компания Jio Platforms, съобщи CNN Business. Jio Platforms е част от холдинга Reliance Industries, която е най-голямата частна компания в Индия и собственост на най-богатия индиец - Мукреш Амбани.
С инвестицията си, Facebook ще стане с най-голям дял в компанията, давайки ѝ възможност да стане част от един от най-бъзро развиващите се интернет пазари в света в момента.
Jio Platforms има няколко услуги, включително мобилната мрежа Reliance Jio, която е регистрирала близо 390 милиона абонати от пускането си преди три години и половина. Reliance също поддържа бизнес за търговия на дребно, и има търговско партньорство с държаната от Facebook платформа за съобщения WhatsApp, което потенциално проправя пътя на Facebook за осигуряване на приходи от 340-те милиона потребители на WhatsApp в Индия.
От Reliance заявиха, че са „щастливи от възможността да приветстват Facebook като техен дългосрочен партньор в продължаването на развитието и трансформирането на дигиталната екосистема на Индия“.
Главният директор по приходите във Facebook Дейвид Фишер и вицепрезидентът и управляващ директор за Индия Аджит Мохан обясниха, че инвестицията „подчертава нашия ангажимент към Индия и нашето вълнение от драматичната трансформация, която Jio предизвика в страната“.
„С обединяването на Jio Platforms и Whatsapp, можем да дадем възможност на хората да се свързват с бизнеса, да пазаруват и в крайна сметка да купуват продукти в безпроблемно мобилно изживяване“, написаха Фишер и Мохан.
Индия в момента е ключов пазар за интернет компаниите. Страната е в разгара на интернет бума, тя е вторият по големина пазар на смартфони в света и може да се похвали с милиони потребители, желаещи да купуват неща онлайн, да слушат музика и да гледат онлайн видеоклипове.
И има много място за растеж - близо 600 милиона души в страната все още не са получили достъп до интернет.
Ето защо харесванията на Alibaba (BABA), Amazon (AMZN), Google (GOOGL), Tencent (TCEHY), SoftBank (SFTBY SOFTBANK) и безброй други технологични гиганти са вложили милиарди долари в интернет сцената на Индия.
Според Бернщайн инвестицията в Jio е една от най-големите инвестиции, които Facebook може да направи.
Според анализатори сделката се вписва в скорошния им тласък да експериментират повече и осигурява затворена мрежа от 388 милиона потребители за изграждане и тестване на приложение като WeChat. Популярното китайско приложение се използва за всичко - от съобщения, до резервации за почивка, уговаряне на среща с лекаря и цифрови плащания.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Румъния: САЩ намаляват военното си присъствие на Източния фланг на НАТО
Свят |Модерната търговия у нас – над 6 млрд. лв. инвестиции за 15 години
Бизнес |Ръст на борсите в Европа, фокусът е върху корпоративните отчети и решението на Фед за лихвите
Финанси |Foxconn ще внедри хуманоидни роботи в завода си за AI сървъри в Хюстън
Компании |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Силните финансови отчети в технологичния сектор успокояват опасенията от AI балон
Финанси |Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Бизнес |Времето: Слънчево с температури до 21 градуса
България |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.