Facebook/Meta бе избрана за най-лошата компания на годината

Facebook/Meta бе избрана за най-лошата компания на годината

Американската интернет компания Facebook, която наскоро промени името си на  Меtа, бе избрана от 1500 потребители за „Най-лошата компания на годината“ в анкета на Yаhоо Fіnаnсе, проведена между 4 и 5 декември, съобщи онлайн изданието. Компанията на Марк Зукурбърг е привлякла 8% от общия вот, което е над 50% повече в сравнение с озовалият се на втора позиция гигант в онлайн търговията Alibaba.

Този резултат не е изненадващ, имайки предвид множеството скандали, в центъра на които се озова компанията през тази година. Нейните действия се наблюдават под микроскоп от регулаторните органи, след като бившата й служителка Франсис Хаугън разкри детайли за вътрешни прочувания, които показват, че от Facebook са били наясно с негативното влияние, което нейните социални мрежи оказват върху потребителите. От една страна е Instagram, който влошава самочувствието на младежите, а от другата едноименната мрежа Facebook, която в САЩ е подложена на критики и от двата флага на политическия спектър. Консерваторите се оплакват, че социалната мрежа ограничава тяхната свобода на словото, докато либералите обвиняват Facebook в бездействие срещу разпространението на реч на омразата и дезинформацията. Facebook също така е обвинява за „подкопаване на демокрацията“ в световен мащаб.

Около 30% от респондентите смятат, че Facebook може да „изкупи вината си“ и да промени своята репутация.

Някои хора казват, че компанията може да спаси имиджа си, като признае грешките си, поднесе извинение за случилото се и дари „значителна сума“ от печалбите си за фондация, която да се бори с вредите, причинени от корпорацията. Инвеститорите, както може да се досетите, имат малко по-различен поглед върху нещата, като според тях нещото, което би позволило на компанията да върне доброто си име, би било поскъпването на нейните акции.

Другите компании, които заслужават да бъдат „отличени“ за лошото си представяне са Alibaba, чиито срив на акциите с близо 50% от началото на годината изнерви инвеститорите, които изгубиха доста пари.

Подобен е и случаят с AT&T’s чиито спад на акциите с 24% за годината се превърна в достатъчна причина респондентите да посочат компанията като една от най-лошите.

Tesla, чиито акции поскъпнаха значително през годината, също не е сред любимите компании на участниците в анкетата, като причините за недоволството са незадоволителното качество на някои нейни продукти, неизпълнени обещания и култът на личността към нейния главен изпълнителен директор Илон Мъск, който наскоро бе обявен  за „Личност на годината“ от списание „Тайм“.

 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ