Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Филип Морис разширява пазарния си дял, над 21 млн. пушачи по света преминаха на бездимната алтернатива на компанията
Разрастване на пазарния дял, тласкано от ускорение в последното тримесечие на миналата година отчита Филип Морис Интернешънъл. Компанията обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2021 г. и за цялата финансова година. Лидерът в трансформацията на тютюневата индустрия постига увеличение с 1.2 пункта - до 6.8%, на пазарния дял на нагреваемите тютюневи продукти на пазарите, където се предлага IQOS, с изключение на САЩ.
Запазва се тенденцията 1/3 от приходите на компанията да се формират от бездимни продукти, а общият брой потребители на IQOS към края на 2021 г. възлиза на приблизително 21.2 милиона души (увеличение с близо 800 000 души в последните 3 месеца на годината), като около 15.3 милиона от тях са преминали изцяло на IQOS и са спрели да пушат.
Пазарите, на които Филип Морис Интернешънъл предлага водещата си бездимна платформа вече са 71 с амбицията те да станат 100 до 2025 г.
"Нашият бизнес постигна отлични резултати през 2021 г. с набиращ сила общ ръст на продажбите, висок едноцифрен органичен ръст на нетните приходи и двуцифрен ръст на коригираните доходи на акция с намалена стойност в сравнение с предходната година, която бе повлияна от пандемията. Уводлетворени сме, че през четвъртото тримесечие на годината постигнахме ускорение и резултатите за този период са по-добри от очакваното. Това включва и постепенно нарастване на потребителите на IQOS, както и стабилен дял в категорията на конвенционалните цигари, след като нашите инициативи, свързани с портфолиото от продукти, дадоха резултат и на много пазари започна разхлабване на противоепидемичните ограничения. Навлизаме в 2022 г. със солидна основа, поддържана от IQOS и вълнуващите иновации в нашето по-широко портфолио от бездимни изделия и предвиждаме органичен ръст от основната ни дейност от 4% до 6%“, сподели Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл.
Принос в пазарното разширение на компанията има и добавянето на нови продукти в бездимната категория. Миналата година компанията лансира южнокорейската разработка Lil Solid 2.0 като България стана дванадесетият пазар, на който новата бездимна алтернатива навлезе успешно. Наред с това Филип Морис Интернешънъл направи ясна заявка за позициониране и в съвсем друга област, тази на терапевтичните продукти в рамките на новата си стратегия “Отвъд никотина“ (Beyond Nicotine). През 2021 г. компанията приключи придобиванията на 3 фармацевтични компании. Навлизането в нови бизнес територии започна с придобиването на датската компания Fertin Pharma, специализирана в производството на лекарствени продукти, базирани на системи за орален прием - таблетки, дъвки и др. Последва придобиването на aмepиĸaнcĸaтa ОtіТоріс, известна cъc cвoя инoвaтивeн мeдиĸaмeнт в последен стадий на изпитване зa лeчeниe нa ocтъp миoĸapдeн инфapĸт, ĸoйтo ce пpиeмa чpeз инxaлaция. Πъpвoнaчaлнитe peзyлтaти oт ĸлиничнитe изпитвaния нa мeдиĸaмeнтa coчaт, чe eфeĸтът му чрез инхалиране e знaчитeлнo пo-бъpз - 2 минyти, в cpaвнeниe c 20 минyти пpи филмиpaнитe тaблeтĸи acпиpин зa дъвчeнe. През септември 2021 г. компанията придоби и 75% от дяловете на водещата британска фармацевтична компания за производство на инхалатори Vectura.
Плановете на Филип Морис Интернешънъл са до 2025 г. да започне да генерира приходи от поне 1 млрд. долара за производството и комерсиализацията на модерни терапевтични продукти за по-добър живот.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.