Филип Морис разширява пазарния си дял, над 21 млн. пушачи по света преминаха на бездимната алтернатива на компанията

Филип Морис разширява пазарния си дял, над 21 млн. пушачи по света преминаха на бездимната алтернатива на компанията

Разрастване на пазарния дял, тласкано от ускорение в последното тримесечие на миналата година отчита Филип Морис Интернешънъл. Компанията обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие на 2021 г. и за цялата финансова година. Лидерът в трансформацията на тютюневата индустрия постига увеличение с 1.2 пункта - до 6.8%, на пазарния дял на нагреваемите тютюневи продукти на пазарите, където се предлага IQOS, с изключение на САЩ.

Запазва се тенденцията 1/3 от приходите на компанията да се формират от бездимни продукти, а общият брой потребители на IQOS към края на 2021 г. възлиза на приблизително 21.2 милиона души (увеличение с близо 800 000 души в последните 3 месеца на годината), като около 15.3 милиона от тях са преминали изцяло на IQOS и са спрели да пушат.

Пазарите, на които Филип Морис Интернешънъл предлага водещата си бездимна платформа вече са 71 с амбицията те да станат 100 до 2025 г.

"Нашият бизнес постигна отлични резултати през 2021 г. с набиращ сила общ ръст на продажбите, висок едноцифрен органичен ръст на нетните приходи и двуцифрен ръст на коригираните доходи на акция с намалена стойност в сравнение с предходната година, която бе повлияна от пандемията. Уводлетворени сме, че през четвъртото тримесечие на годината постигнахме ускорение и резултатите за този период са по-добри от очакваното. Това включва и постепенно нарастване на потребителите на IQOS, както и стабилен дял в категорията на конвенционалните цигари, след като нашите инициативи, свързани с портфолиото от продукти, дадоха резултат и на много пазари започна разхлабване на противоепидемичните ограничения. Навлизаме в 2022 г. със солидна основа, поддържана от IQOS и вълнуващите иновации в нашето по-широко портфолио от бездимни изделия и предвиждаме органичен ръст от основната ни дейност от 4% до 6%“, сподели Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл.

Принос в пазарното разширение на компанията има и добавянето на нови продукти в бездимната категория. Миналата година компанията лансира южнокорейската разработка Lil Solid 2.0 като България стана дванадесетият пазар, на който новата бездимна алтернатива навлезе успешно. Наред с това Филип Морис Интернешънъл направи ясна заявка за позициониране и в съвсем друга област, тази на терапевтичните продукти в рамките на новата си стратегия “Отвъд никотина“ (Beyond Nicotine). През 2021 г. компанията приключи придобиванията на 3 фармацевтични компании.  Навлизането в нови бизнес територии започна с придобиването на датската компания Fertin Pharma, специализирана в производството на лекарствени продукти, базирани на системи за орален прием - таблетки, дъвки и др.   Последва придобиването на aмepиĸaнcĸaтa ОtіТоріс, известна cъc cвoя инoвaтивeн мeдиĸaмeнт в последен стадий на изпитване зa лeчeниe нa ocтъp миoĸapдeн инфapĸт, ĸoйтo ce пpиeмa чpeз инxaлaция. Πъpвoнaчaлнитe peзyлтaти oт ĸлиничнитe изпитвaния нa мeдиĸaмeнтa coчaт, чe eфeĸтът му чрез инхалиране e знaчитeлнo пo-бъpз - 2 минyти, в cpaвнeниe c 20 минyти пpи филмиpaнитe тaблeтĸи acпиpин зa дъвчeнe. През септември 2021 г. компанията придоби и 75% от дяловете на водещата британска фармацевтична компания за производство на инхалатори Vectura.

Плановете на Филип Морис Интернешънъл са до 2025 г. да започне да генерира приходи от поне 1 млрд. долара за производството и комерсиализацията на модерни терапевтични продукти за по-добър живот.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ