Франция вдигна мерника на нискотарифните авиопревозвачи

Франция вдигна мерника на нискотарифните авиопревозвачи

Франция планира да забрани търговските полети, изпълняващи най-късите вътрешни маршрути, в опит да попречи на нискотарифните авиопревозвачи да превземат линиите, които ще бъдат освободени от Air France като част от сделката за държавна финансова помощ за компанията, пише Блумбърг.

„Ако имаме някакви изисквания към Air France, то целта им не е да позволят на нискотарифните компании да я заместят, като предложат свои линии“, коментира френският министър на транспорта и околната среда Елизабет Борн пред радио RMC.

Изказването изкарва на преден план потенциалните последствия от екологичните изисквания, които вървят ръка за ръка със спасителния пакет за AirFrance- KLM. Тези изисквания поставят Франция в същия лагер като Австрия, която вече ограничи вътрешните търговски полети като част от плана за финансиране на местното звено на  Lufthansa.

„Поискахме от AirFrance да ускори екологичния си преход“, коментира Борн, като добави, че това включва драстично намаляване на броя на полетите по маршрути, които имат железопътна алтернатива не по-дълга от 2 часа и половина.

 Air France-KLM получи 7 милиарда евро финанова подкрепа от френското правителство, в замяна на която авиопревозвачът се съгласи да намали вътрешните полети с 40%.

От „Грийнпийс Франция“ обаче смятат, че предложените мерки не са достатъчно амбициозни, тъй като те ще намалят въглеродните емисии на компанията само с 6,6%.

Борн каза още, че предпочита да последва примера на Австрия и да наложи правила върху цените на билетите, наричайки офертите от 1 евро и дори 15 евро „шокиращи“ .

По-рано австрийското правителство заяви, че ще наложи минимална цена от 40 евро на самолетните билетите от и за страната и че ще въведе 30 евро такса върху късите маршрути (под 350 километра).

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ