Германското потребителско доверие остава силно

Германското потребителско доверие остава силно

Германските потребители изглежда не се впечатляват от Брекзита, международната търговска война и непрекъснатите кризи в управляващата германска коалиция, сочи публикуваното днес проучване на Нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, цитирано от ДПА.

Оптимизмът за икономиката и бъдещите доходи остава силен, посочва GfK.

Това се обяснява с факта, че повечето хора не отчитат последици върху собствената им ситуация, казва анализаторът Ролф Бюркъл от GfK.

Ако не се страхувам, че ще изгубя работата си, увереността ми при планирането на бъдещи покупки се засилва, казва той.

Бюркъл отбеляза, че това се отразява и върху желанието да се взимат кредити.

Макар предварителният индекс на потребителското доверие на GfK да се е понижил леко с 0,1 процентни пункта до 10,5 пункта, очакванията за икономиката и доходите са се повишили.

Анализаторите на GfK очакват повишение на доверието през октомври, а за цялата 2018 година прогнозират, че частното потребление ще се повиши с 1,5 на сто в реално изражение благодарение на силния трудов пазар.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ