Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Христо Бойчев, управител на „Авенди“: Дългосрочност и устойчивост стоят зад всяко наше решение
Да плуваш смело в открито море, без да проявиш дори намек за колебание в курса си – „Авенди“ го прави вече 20 години на българския пазар. Невъзможно е да не предизвика любопитство това как компанията с лидерски позиции в дистрибуцията и маркетинга на бързооборотни стоки се държи толкова стабилно, докато с голяма динамика непрекъснато разширява портфолиото си от брандове.„От самото си основаване компанията има стратегически поглед с дългосрочна перспектива за развитие, с поглед в тенденциите на пазара, в предвиждането на потребителското търсене“, потвърждава управителят на „Авенди“ Христо Бойчев. Доверието на собствениците на световни брандове като Moët & Chandon, Dom Perignon, Johnie Walker, Bushmills и Perrier и редицата признания от тяхна страна за „Авенди“ като иновативен и успешен партньор го доказват. Компанията гледа в обичайната си посока – напред, когато създава и втора дивизия. С добавянето в портфолиото си на марки като Plasmon, Vegeta, Filippo Berio, Bella и Purina стратегията за развитие на компанията като универсален дистрибутор отбелязва стабилни и успешни стъпки. „Мениджър“ разговаря с Христо Бойчев, за да научи повече
- Кои са професионалните ценности, които следва „Авенди“ през годините на развитието си на пазара?
- „Авенди“ е компания с 20-годишна успешна история и устойчиво ноу-хау. Не само изглежда, но и сме компания с ясна визия за развитието си, налагаща високи стандарти за качество, ангажираност, почтеност. От самото си основаване компанията има стратегически поглед с дългосрочна перспектива за развитие, с поглед в тенденциите на пазара, в предвиждането на потребителското търсене. През годините сме получавали много предложения за партньорства, но с екипа внимателно ги разглеждаме от всички страни, правим задълбочена оценка как се вписват в стратегията и модела ни на работа. В „Авенди“, а и в рамките на „ВМ Финанс Груп“ не добавяме продукт или услуга, без да виждаме дългосрочност и устойчивост.
- „Авенди“ е представител на световни брандове, някои от които с многогодишна история. Как се запазва доверието на такива партньори?
- Да си представител на водещи световни брандове на първо място е отговорност. Очевидно сме припознати като партньор, който действа системно и открито. Ние работим в екип с нашите партньори, с ясно дефинирани роли и отговорности. И неслучайно през всяка от годините на съществуването на компанията сме получавали признание и награди от партньорите за усилията и постигнатите резултати – за най-добър дистрибутор, иновации и иновативни идеи, реализирани на пазара, устойчив ръст на бизнеса, най-добра пазарна трансформация, партньор на годината и много други. Компании като Diageo и Moët Hennessy се доверяват на нас при тестването на концепции за нови продукти на пазара. Тази година България бе избрана за една от двете европейски държави, в които се тества концепция за уиски, насочено към младата аудитория – Johnnie Blond на Johnnie Walker. Ние бяхме и един от тестовите пазари за Chandon Garden Spritz, марка на компанията Moët Hennessy. На база резултатите от тези тестове и препоръките на нашия екип и двете компании взеха решение Johnnie Blond и Chandon Garden Spritz да бъдат пуснати за продажба на всички световни пазари през 2022 г.
- Кои според Вас са били някои от най-смелите решения на компанията през годините?
- Малко преди 20-годишния юбилей на „Авенди“ попитах колегите кое е според тях решението, което се е отразило най-силно върху хода на развитие на компанията. Всички те дадоха един отговор, а именно решението да се създаде „Авенди“. Тогава създателят на компанията – г-н Васил Мирчев, решава да се основе нов проект в сферата на дистрибуцията, в който вижда потенциал за развитие на бизнеса в дългосрочна перспектива.
Друга смела крачка е преминаването към дългосрочни договори с нашите партньори. Имаме договори за 5- и 10-годишен хоризонт, което дава голяма увереност, но съдържа в себе си и ангажимента всеки ден да се развиваш, всеки ден да доставяш очакваните резултати. Смело решение е и създаването и изграждането на втора дивизия в изпълнение на стратегията за универсален дистрибутор. Под шапката ѝ в момента са брандове като Chicco, Plasmon, Vegeta, Filippo Berio, Bella, Purina и много други. Имаме дори собствена марка интерактивни образователни играчки, които говорят на български език. Играчките Thinkle Stars са разработени специално за българските деца, за да преживеят събирането на знания по лесен и забавен начин.
- Имало ли е трудни за преодоляване кризи?
- Кризите са нормална част от историята на всяка компания, която се е задържала на пазара толкова дълго. Те тестват уменията ти да анализираш бързо променящата се среда, учат на адаптивност и могат дори да заздравят връзките в един екип. Ако вземем пример със сегашната пандемия – още от първия ден имахме план за непрекъсваемост на бизнеса с опорни точки как да действаме. Погрижихме се да осигурим безопасна среда за всички хора в компанията и гарантирахме непрекъснатост на бизнес процесите, така че да сме убедени, че разполагаме с нужните ни ресурси. Разбира се, ускорихме дигитализацията в компанията и същевременно добавихме нови продукти и услуги в портфолиото си, за да отговорим на промените в търсенето.
- Разкажете ни за маркетингова стратегия или идея, която е оставила отпечатък с впечатляващи резултати и е променила пазара?
- През годините екипът ни е доказал, че не само може да направи глобални работещи кампании, но и да ги адаптира към българския потребител и спецификите на нашия пазар, така че те не само да постигнат, но и да надминат очакванията. Ще ви дам няколко ярки примера за кампании, в които ние сме оставили нашия отпечатък:
- През 2013 г. Johnnie Walker все още не беше най-предпочитаната марка скоч уиски на пазара. Тогава екипът на „Авенди“ реализира кампанията Johnnie Walker „Негово величество Вкусът“. Тя придоби бърз отзвук сред потребителите заради нестандартния начин на излагане в магазините – комбинация на продукта с оттенъците на съответния вкус. Кампания, която прави марка уиски №1 в света предпочитана такава и в България.
- Друга кампания, която оставя следа, е свързана с марката Bushmills, a именно Bushmills brothers – автентичното и неподправено приятелство. Главните герои в нея са българските музиканти от „Брас асоциация“ и артистичното трио Филип Аврамов, Даниел Рашев и Петър Калчев. По време на тази кампания Bushmills печели рекорден пазарен дял и се утвърждава сред лидерите в категория ирландско уиски на българския пазар. Неслучайно и към момента България е в топ 5 на страните в света по продажби на марката Bushmills.
- И за да не говорим само в минало време, ще ви дам пример с кампания, която вече е отличена с признание и продължава и в момента – „Да говорим на младите потребители с марката Smirnoff“. Smirnoff пресъздава стари свои глобални реклами със свой нов, модерен прочит, като използва местни известни лица, които да припомнят на потребителите какво е емблематичната рецепта 21 на Smirnoff и къде се крият корените и традициите на марката. Трима известни българи влязоха в ролята на лица на кампанията, като пресъздадоха един ретро момент по нов, привличащ начин за младото поколение.
- Как бихте описали своя стил на управление? И кои са нещата, които цените най-високо в професионален аспект?
- Вярвам, че съм от активния тип мениджъри – искам да „вря и кипя“ с хората и процесите в организацията. Изключително взискателен съм първо към самия себе си и след това към колегите ми, което е водено от амбицията да надграждам и постигам повече от вчера. Ориентиран съм към резултата и това е нещото, което искам да виждам в колегите – всяко действие и решение да бъде насочено към постигане на част от нашата стратегия. Фокусът ми е и върху това да мотивирам, вдъхновявам и ангажирам колегите, да подпомагам тяхното развитие, защото сам нищо не мога да постигна. Създавам атмосфера на открита комуникация, в която всеки един да има самочувствието да дава обратна връзка и да предлага идеи. Така че водещите за мен ценности в професионален план са откритост, справедливост, почтеност, екипен дух и амбицията да се развиваш и да доставяш високи резултати.
- Каква е културата на работа в компанията? И какви според Вас са принципите, благодарение на които в „Авенди“ се изграждат успешни екипи?
- В основата на нашата компания са уверени, енергични и мотивирани хора, които постигат резултати и градят екипност, уважение и подкрепа. „Авенди“ е компания, която дава възможност на всеки колега да разгърне таланта си, да развие знанията и способностите си, да намери точното място в организацията. Не на последно място моя отговорност е да се грижа за мотивацията на колегите ни, за да виждат дългосрочната полза от работата си с нас.
Зад всички успехи, които „Авенди“ е постигнала, на първо място стоят усилията, съпричастността, доверието, старанието, всеотдайността и високият професионализъм на всички бивши и настоящи колеги. На всички тях искам да благодаря, че направиха не само възможна, но и успешна тази 20-годишнина.
Довършете изреченията:
Христо Бойчев, управител на „Авенди“
За да работя добре, трябва... Да съм част от силен и мотивиран екип, който жадува за предизвикателства и победи.
Когато се налага да взема трудно решение... Анализирам ситуацията от всички възможни ъгли, използвам натрупания ми опит и се опирам на знанията и възможностите на екипа ми.
Смятам, че тепърва мога да... Покоря още по-високи върхове заедно с екипа на „Авенди“.
***
Даниела Данаилова, старши бранд мениджър в от дивизия „Храни“
[[{"fid":"382846","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":334,"width":501,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
В екипа на „ВМ Финанс Груп“ е още от 2000 г., преди основаването на „Авенди“. Сред първите поверени ѝ марки като бранд мениджър са мюсли „Фамилия” и Kotanyi.
За да работя добре, трябва... Каузата да си струва.
Когато се налага да взема трудно решение... Често ме води вътрешното ми чувство дали съм на правилния път.
Смятам, че тепърва мога... Да съм полезна за другите, но и да уча от тях.
***
Константин Испирски, национален мениджър традиционна търговия, част от дивизия „Напитки“
[[{"fid":"382847","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":262,"width":501,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
В компанията работи от основаването ѝ през 2001 г. , като е заемал позициите търговски представител, регионален мениджър и национален мениджър търговски екипи в отдел „Традиционна търговия“. „Продължавам да бъда част от „Авенди“, защото това е, като да си част от печеливш отбор, който постоянно подобрява представянето си, справя се с предизвикателствата и се променя спрямо ситуацията.“
За да работя добре, трябва... Да имам ясни цели и визия защо го правим, как това би подобрило моята работа и тази на екипа ми и как това би ни направило по-добри и успешни, отколкото сме днес.
Когато се налага да взема трудно решение… Търся добрите примери от практиката и гледам дългосрочно как това решение би се отразило върху бизнеса на компанията.
Смятам, че тепърва мога… Да бъда още по-добър в това, което аз и екипът ми правим и постигаме.
***
Славка Анчева, мениджър търговски маркетинг в дивизия „Напитки“
[[{"fid":"382848","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":262,"width":501,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
Част е от екипа на „Авенди“ от 2012 г., а в екипа на „ВМ Финанс Груп“ е от 2010 г. „Обичам марките, които компанията развива. Другото нещо, което е силен мотиватор за работата ми в компанията, е екипът. „Авенди“ като компания винаги е имала сплотен екип от професионалисти – нещото, което вярвам, че е ключът към успеха.“
За да работя добре, трябва... Истински да вярвам в това, което правя, да оставя част от себе си и от сърцето си в него и да съм част от правилния екип.
Когато се налага да взема трудно решение... Винаги анализирам ситуацията, поглеждам я от всички страни. Вярвам, че няма истински трудно решение в бизнеса, когато то е информирано такова.
Смятам, че тепърва мога... Да продължавам да опитвам да съм добър човек и заедно с това да постигна всичко, за което мечтая.
Екип на „Мениджър“, снимки: Юлиян Донов. Текстът е публикуван и в новия брой на Мениджър, който е на пазара
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.