Huawei увеличава пазарния си дял на пазара на смартфони до близо 12%

Huawei увеличава пазарния си дял на пазара на смартфони до близо 12%

Huawei увеличи пазарния си дял до 11,8% на пазара на смартфони през първото тримесечие на 2018 г. Това идва на фона на по-слаби продажби. Според изследването на Worldwide Mobile Phone Tracker на водещата глобална компания за пазарни проучвания и анализи в технологичната сфера IDC през първите три месеца на годината производителите на смартфони и техните партньори по света са доставили 334,3 милиона бройки устройства, или с 2,9% по-малко, спрямо 334,4 милиона за същия период на 2017 г. Основната причина за по-слабия резултат е свързана с китайския пазар, където обемите на доставките са спаднали под 100 милиона бройки в първото тримесечие на тази година, което не се е случвало от третото тримесечие на 2013 г.

"В световен мащаб, както и в Китай като водещ пазар, потребителите на смартфони имат пазарно търсене на премиум устройства, но вече няма толкова нови разработки на смартфони, което води и до спад в доставките", заявява директорът анализи в IDC - Мелиса Чау.

"Когато разглеждаме тези процеси от гледна точка на долара и неговата стойност, пазарът на смартфони все още расте и това ще продължи през следващите години, тъй като потребителите разчитат все повече на тези устройства за своите основни компютърни нужди", допълва Чау.

"Въпреки новите флагман смартфони на Samsung и Huawei, както и доставките на iPhone X в първото тримесечие, потребителите изглежда не са склонни да заплатят голяма сума за най-новите и най-добрите устройства на пазара", споделя Антъни Скарсела, директор проучвания за изследването Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker на IDC.

"Изобилието от флагман устройства в най-премиум сегмента, отличаващи се с високи ценови рамки и лансирани през последните 12-18 месеца, най-вероятно е прекъснало цикъла на ъпгрейд на мобилните устройства в краткосрочен план. Сега изглежда, че потребителите нямат желание да плащат този вид пари за ново устройство, което се характеризира с минимални ъпгрейди, спрямо тяхното настоящо устройство. Решението, от което пазарът се нуждае, за да се покачат доставките в близко бъдеще, вероятно ще бъде свързано със създаването на по-достъпни премийни устройства“.

Извън Китай, Huawei расте и придобива пазарен дял в Западна Европа – регион, който цялостно се влошава - и е особено силна в Испания, Германия и Италия. В тези пазари Lite версиите продължават да бъдат най-продаваните устройства на компанията, а моделите от сериите P10 и Mate 10 са в много по-добра позиция, спрямо предшествениците P9 и Mate 9.

Делът на устройствата от среден и висок клас се е подобрил значително през годината. Huawei е добре позиционирана да се конкурира в сегмента на смартфоните от висок клас и има възможността да увеличава своя дял в Европа. Компанията също въведе отново своята марка Honor на няколко пазара в Югоизточна Азия, където P серията (висок клас) и Mate серията са по-малко популярни.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

ISW: Москва постави като условие мирното споразумение да не позволява прозападно правителство в Киев
ЕС призовава основано на уважение споразумение, след като Тръмп заплаши блока с мита от 50%
"Тренд": Над 80% от българите смятат четенето на книги за важно, но 43% не са прочели книга през последната година
ЕС обмисля премахването на 20 банки от SWIFT в рамките на новите санкции срещу Русия
Неизвестно за известните: Съперничество между двама братя и скандал под бомбите ражда прочута марка за спортни обувки
МВР иска спедиторските фирми да не изпълняват поръчки за доставка на вейпове
Съдия временно блокира забраната на Тръмп за прием на чуждестранни студенти в Харвардския университет
Украйна и Русия извършиха най-голямата размяна на военнопленници от началото на инвазията през 2022 г.