Как микрофирмите могат да кандидатстват за държавна помощ?

Как микрофирмите могат да кандидатстват за държавна помощ?

България започва процедура за подбор и подкрепа на микро- и малки предприятия на 11 май 2020 г., чиято цел е преодоляване на икономическите последствия от COVID-19. Тя е на стойност 173 млн. лв. и е по линия на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Финансовата помощ е безвъзмездна и обхваща всички сектори на икономиката (с изключение на тези, които се подкрепят от Програмата за Развитие на селските райони).

Право да кандидатстват по тази процедура имат предприятия, които са регистрирали спад с минимум 20% в своя оборот за месец април 2020 г. спрямо средно месечен оборот за 2019 г. като те ще могат да получат суми от 3 000 до 10 000 лева. Те трябва да са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите с персонал до 50 служители.

Подаването на документите ще се извършва чрез уеб базиран формуляр на Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020). В него трябва да се попълнят основни данни за предприятието, размер на исканото финансиране и фирмената банкова сметка. Всички проверки ще се извършват по служебен път.

Изискванията към фирмите, които искат да получат финансиране по тази програма, е да имат валиден квалифициран електронен подпис (КЕП) на представляващия или на упълномощено от него лице с изрично писмено пълномощно, както и да са подали годишната си данъчна декларация за 2019 г, съобразно разпоредбите на законите за данъци върху доходите на физическите лица и корпоративното подоходно облагане. 

Въпроси, свързани с основните параметри и допустимостта по процедурата могат да бъдат задавани по електронна поща: priemna@mi.government.bg

Усповието, с което трябва да се съобразят фирмите е, че заявената безвъзмездна финансова помощ не може да надвишава 10% от оборота за 2019 г.

Фирмите могат да кандидатстват за финансиране на разходи, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19, в това число за суровини, материали и консумативи; за външни услуги (вкл. режийни разходи) и за персонал (вкл. разходи за възнаграждения и разходите за осигурителните и здравни вноски за сметка на работодателя, с изкл. на разходите за персонал подпомогнат по мярката 60/40). 

В случай, че при проверката на проектното предложение, бъде установена липса на документи или друга нередовност, до кандидатите се изпраща съобщение за установените нередности. Те ще имат на разположение не повече от 3 рабитни дни, за да представят липсващите документи. Подадените проектни предложения, за които не е налице финансов ресурс не подлежат на оценка. Срокът за кандидатстване е 30 дни от датата на обявяване на процедурата, тоест от 11 май 2020 г. Срокът на изпълнение на проектите е 3 месеца.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ