Китайската икономика забавила растежа

Китайската икономика забавила растежа

Китайската икономика се е задъхала през май на фона на затягането на кредитирането и заплахите от търговска война, предаде Франс прес.

Промишленото производство е нараснало с 6,8 на сто на годишна основа през май, което е забавяне на темпа спрямо отчетеното увеличение от 7 на сто през април и е под очакванията на анализаторите, анкетирани от агенция Блумбърг (7 на сто).

Инвестициите в основен капитал са нараснали с 6,1 на сто на годишна основа през периода януари-май и това е най-слабият темп на увеличение от 1999 година и началото на водене на статистика по този показател, според Блумбърг.

Продажбите на дребно, барометър за разходите на домакинствата, са се увеличили през май с 8,5 на сто на годишна основа, отчете днес Националното статистическо бюро на Китай, предаде БТА. И този показател е под резултатите, отчетени през април (+9,4 на сто) и март (+10,1 на сто), както и по-нисък от очакванията на експертите, които прогнозираха леко увеличение през май.

След тези данни централната банка на Китай отказа днес да последва Управлението за федерален резерв на САЩ, което вдигна водещите си лихви. Противно на очакванията китайската централна банка не повиши лихвите по краткосрочното кредитиране и остави без промяна ставката, при която тя осигурява финансиране на търговските банки.

Китай продължава да е заплашен от наказателни американски мита върху стоките, които внася в САЩ, отбеляза АФП.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера