Китайски гиганти в битка за търговци на дребно

Китайски гиганти в битка за търговци на дребно

Китайските технологични гиганти Alibaba Group Holding и Tencent Holdings, чиято обща пазарна капитализация се равнява на 1 трлн. долара, продължават масовите инвестиции в търговията на дребно, принуждавайки търговците да избират страна в битката за дигиталните портфейли на купувачите, съобщи Ройтерс.

От началото на миналата година до днес двете компании са похарчили повече от 10 млрд. долара за сделки, свързани с търговията на дребно, увеличавайки своето присъствие в сферата на физическата търговия.

Агресивната експанзия, подкрепена от огромен финансов капитал и рязкото поскъпване на акциите на китайските компании, е част от битката за спечелването на потребителите и собствениците на магазини, използващи услугите на технологичните гиганти.

В резултат на това в Китай остават все по-малко търговци, които да не са избрали страна в битката между Tencent и Alibaba.

„Всички физически търговци на дребно са много притеснени. Те трябва да изберат страна.“, коментира Джейсън Ю, главен директор на базираната в Шанхай компания за пазарни прочувания Kantar Worldpanel.

„Tе се страхуват, че в противен случай просто ще бъдат погълнати в бъдеще“, добавя той.

Водената от Джак Ма Alibaba е най-големият играч в областта на електронната търговия в Китай, докато нейната дъщерна компания Ant Financial е лидер в мобилните разплащания.

От своя страна Tancent има преимущество в сферите на дигиталните плащания, социалните мрежи и видео игрите. Компанията също така има мажоритарен дял във втория по големи онлайн търговец на дребно в Китай JD.com. Tancent също така засили своите връзки с чуждестранни гиганти в търговията на дребно Carrefour и Walmart.

Ключов във битката между Alibaba и Tancent е пазарът за мобилни разплащания в Китай, който е оценен на почти 13 трилиона долара. Освен това, физическите магазини отговарят за около 85% от продажбите на дребно Китай, което ги превръща в апетитна хапка за технологичните гиганти.  

„Това е тортата, от която Alibaba, JD.com и дори Tencent искат парче. Това е по-голяма част от бизнеса, в който те могат да очакват бъдещ растеж.“, добави Ю.

В замяна на това физическите магазини получават достъп до платежни системи, логистични мрежи и огромни бази данни за потребителите, контролирани от технологичните гиганти.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ