Компании за доставка на храна в САЩ започват да свалят таксите си след критики

Компании за доставка на храна в САЩ започват да свалят таксите си след критики

Компании за доставка на храна в САЩ започват да свалят таксите си след критики

DoorDash, най-голямата компания за доставка на храна в САЩ, обяви, че ще свали някои от комисионните си, предаде Ройтерс. Решението идва след като компаниите от този тип бяха обвинени, че извиват ръцете на ресторантите и налагат комисионни, надхвърлящи 30% за доставката на храна.  Моделът на доставка на готвена храна стана изключително популярен по време на пандемията, когато много заведения трябваше да спрат да приемат клиенти и за редица от тях беше единственият начин да не фалират. Това обаче даде възможност на доставчиците като DoorDash, Grubhub и Uber Eats да налагат комисионни от порядъка на 1/3 от стойността на доставката. Някои щати и градове в САЩ дори въведоха чрез регулаторни мерки горен лимит на комисионната, която доставчиците могат да вземат.

Според новата политика на DoorDash компанията ще има три вида услуги – като най-евтината, стандартната, ще се заплаща с комисионна от 15% от стойността на храната. Другите услуги ще дават повече възможност за маркетиране и по-ключово позициониране на ресторантите в приложението на DoorDash. Когато храната не е доставяна, а се взема на място, но е поръчвана през платформата на DoorDash комисионната вече няма да е 15%, а 6%.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ