Коронавирусът удари продажбите на шоколадовите зайци

Коронавирусът удари продажбите на шоколадовите зайци

Швейцарските производители на шоколад предлагат безпрецедентно намаление на цените в опит да се справят с ниското търсене по време на ключовият за тях великденски сезон, пише Блумбърг.

В някои страни Lindt & Spruengli AG предлага намаление на цените от 30% за целия си великденски асортимент в своите онлайн магазини. Laederach, друга верига за производство шоколади от висок клас, се отказа от практиката си да отбягва великденските оферти. Търговците на дребно в Европа и Северна Америка също предлагат промоции от до 50%.

На фона на тежката икономическа ситуация по цял свят заради короанвируса, и особено на растящата безработица, потребителите харчат парите си основно за продукти от първа необходимост, като шоколада остава на заден план. Lindt, най-големият производител на висококачествен шоколад в света, достави своите великденски продукти на търговци на дребно преди коронавируса да бъде обявен за пандемия. Много от тези търговци обаче днес са затворили магазините си. Ограниченията на пътуванията със самолет също означават, че шоколадите по безмитните магазини на летищата също остават на рафтовете.

Великденските празници допринасят за около 15% от общите продажби на Lindt за годината, смята Жан-Пиер Бертсчи от Bank Vontobel AG, като добавя, че продажбите на компанията ще се свият с 14% през първата половина на годината.

Както Lindt, така и Laederach отбелязват увеличение на онлайн продажбите, но е малко вероятно то да компенсира загубите от магазините, тъй като шоколадът е една от стоките, които често се продават на принципа на „импулсивните покупки“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ