Коя е китайската интернет платформа с повече потребители от Alibaba?

Коя е китайската интернет платформа с повече потребители от Alibaba?

Основана само преди шест години, Pinduoduo нахлу в електронната търговия в Китай и вече надмина гиганти като Alibaba по някои показатели в страната. Следващата цел на компанията е да стане най-голямата платформа за селскостопански продукти в света.

"Ние предлагаме платформа, където търговците могат да продават своите продукти директно на потребителите. Обслужваме почти 800 милиона потребители", обясни в интервю за Efe вицепрезидентът на компанията Андре Жу, цитиран от eleconomista.es. 

През 2020 г. Pinduoduo изпревари Alibaba по брой на годишни активни потребители. Тези, които са направили поне една поръчка към Pinduoduo са 788,4 милиона, докато към Alibaba са се регистрирали 779 милиона потребители. Въпреки че все още е далеч от оценката на Alibaba от 635 милиарда долара, Pinduoduo участва в IPO за 1,7 милиарда долара в Ню Йорк през 2018 г. и вече има пазарна капитализация от около 170 милиарда долара.

Как е успяла компания, основана през 2015 г., да порасне толкова много за толкова кратко време? "Ние прилагаме правилната идея на точното място в точното време", казва Жу, който обяснява, че в средата на последното десетилетие е имало "перфектна възможност" за захранване на платформа като Pinduoduo, достъпна само през мобилно приложение. По онова време Китай бил в разгара на прехода към мобилен интернет, към който се добавило и популяризирането на вече повсеместните плащания чрез смартфона и развитието на логистичните системи.

Освен това, Pinduoduo е фокусиран върху селскостопанските продукти, сектор, в който Жу вижда "голям потенциал", отчасти защото е един от най-слабо дигитализираните: дори днес, с популяризирането на този тип платформи, процентът на проникване в интернет в тази индустрия е около 7%.

Една от услугите, която привлича най-голямо внимание от страна на потребителите и медиите в последно време, е Duoduo Grocery, един вид виртуален супермаркет от местни пресни продукти, възникнал в отговор на тенденцията да се правят покупки онлайн поради пандемията от Сovid-19 и той вече присъства в повече от 300 китайски града. "Повече от 12 милиона фермери вече продават директно на потребителите чрез Pinduoduo", разкрива Жу.

Един от ключовете за успеха му е възможността да предложи по-ниски цени, като оставя продуктите в пункт за събиране, вместо да ги занесе до дома на клиента, тъй като така наречената "последна миля" от доставката представлява до 30% от логистичните разходи.

Въпреки успеха си в Китай, Pinduoduo все още няма международен план за разширяване. "Ние се фокусираме върху китайския пазар. Вярваме, че все още има голям потенциал за развитие", казва Жу.

Компанията обаче отправя поглед към чужбина, особено що се отнася до привличането на търговци от други страни, които да продават на платформата. "Има възможности за работа с международни търговци. Ние им предлагаме да ги свържат с почти 800 милиона китайски потребители, това е огромен пазар за всеки продавач. Идеята е да продаваме пресни продукти с произход от цял ​​свят, например, испански зехтин или аржентински скариди, на китайските потребители на достъпна цена", обяснява вицепрезидентът на компанията. И посочва следващата цел: "Това, към което се стремим, е да се превърнем в най-голямата платформа за селскостопански продукти и храни в света".

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ