Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|КЗП: Рисковете от неизгодна покупка намаляват, когато потребителят има право да избира

Най-важното е потребителите да могат да избират, а когато не им се предоставя такава възможност, правилното поведение е да се въздържат от покупка. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на БНТ по повод опитите на някои търговци, предимно по пазарите, да отнемат това право на клиентите си. Той добави, че и при наличието на избор е възмжно да има известни рискове, свързани с качеството на продукта, но поне потребителят ще може да прецени какво да купи от това, което му се предлага.
Според Маргаритов един от основните рискове за потребителите при ежедневните покупки на хранителни стоки е да бъдат излъгани в цената. Той не скри, че при проверки по жалби от граждани Комисията се е натъквала на случаи, в които цената на щанда е една, а на касата се маркира по-висока. При повече покупки невинаги тази разлика може да бъде забелязана от потребителя. „Независимо от това дали става въпрос за 1 стотинка, за пет или за десет, трябва да се реагира – със забележка към търговеца и при необходимост със сигнал към контролния орган. Тази реакция на място респектира търговеца и той е готов да се поправи. Освен това, потребителите не бива да пренебрегват макар и минимално ощетяващи ги ситуации, защото това дава възможност тези случаи да стават все по-масови“, коментира председателят на КЗП.
При несполучливо извършени услуги потребителите имат право на рекламация. Важен момент, за да може да бъде упражнено то, е наличието на договор между двете страни. Той ще осигури възможността да се докаже за какво са се договорили първоначално и какво не е изпълнено така, както е било уточнено. „Доказвайки, че търговецът е поел определен ангажимент и след това не го е изпълнил, го поставя в ситуацията на нарушител, който може да бъде глобен. И не само това: той следва да извърши услугата качествено – така, както сте се договорили“, обясни Маргаритов.
Има смисъл от подаването на сигнали и защото при установяване на нарушение на законодателството, контролният орган санкционира търговеца, което също води до намаляване на случаите на засегнати права. Същевременно, при нелоялна търговска практика, потребителят ще може да получи обратно платените пари, както и да претендира за обезщетение за претърпени вреди от експлоатацията на дадена дефектна стока или ползването на некачествена услуга.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Социалният министър: Възрастта за пенсиониране не трябва да се увеличава
Политика |Луис де Гиндос: ЕЦБ подкрепя по-малко банкови буфери и по-прости правила за малките кредитори
Финанси |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.